הקמת בית ספר "משתלבים"- שילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים - תסריט המשחק בעד ונגד השילוב דיון רב משתתפים


רקע

התושבים בשכונת קיי פארק נסערים מאוד.

אמש, יצאה הודעה בעיתון המקומי על הקמתו של בית ספר "משתלבים".

מדובר בבית ספר יסודי שחרט על דגלו את "עקרון איכות החיים" וילמדו בו מגוון רחב של תלמידים בעלי צרכים שונים יחד, בניהם בעלי תסמונת דאון, ילדים הזקוקים להנגשה מיטבית וילדים בעלי פיגור קל.

 

ההודעה בדבר פתיחתו של בית הספר, עוררה ויכוח סוער בקרב אנשי הקהילה

עזרו לקהילה להחליט האם הם בעד או נגד פתיחת בית הספר.

הדמויות

רונה מנהלת בית הספר הייעודית

רונה החלה את דרכה במערכת החינוך בגיל 25 כמורה לאזרחות.

מהר מאוד התקדמה והגיעה לדרגת ניהול.

רונה ניהלה כבר שני בתי ספר ובכולם הכילה את עקרונות השילוב.

רונה חדורת מוטיבציה להצליח גם הפעם.


העמדה שלך

כתבי נייר עמדה ובו עמדתך לגבי הקמת בית ספר "משתלבים"בשכונה.

הסתמכי על מקורות המידע שברשותך ועל מגוון טיעונים מבחינת מעורבות ההורים, שילוב והכלה, הנגשה, תסמונת דאון, מיניות וכל נושא שיכול לשפוך אור ולהסביר את עמדתך.


משאבים

מערכה/דיון - 01

גלית אמא של הדר

גלית אמא של הדר, בת 7 לומדת בכיתה ב'. הדר מרותקת לכיסא גלגלים ובעלת פיגור קל.

לגלית אין זמן ו/או רצון להתעסק ב"משתלבים"היא מעדיפה שהבת שלה תלמד בבית ספר לחינוך מיוחד. גלית חוששת שההנגשה עבור ביתה לא תהיה מיטבית וזה יצור אצלה תסכולים רבים.

בנוסף גלית חוששת שהמורה לא תהיה מספיק זמינה עבורה וכי הסייעת שתצוות אליה לא תהיה מספיק מיומנת ומקצועית ותדע איך להתמודד עם המוגבלויות שיש להדר.


העמדה שלך

כתבי נייר עמדה ובו עמדתך לגבי הקמת בית ספר "משתלבים"בשכונה.

הסתמכי על מקורות המידע שברשותך ועל מגוון טיעונים מבחינת מעורבות ההורים, שילוב והכלה, הנגשה, תסמונת דאון, מיניות וכל נושא שיכול לשפוך אור ולהסביר את עמדתך.


משאבים

מערכה/דיון - 01

רועי אבא לילד עם תסמונת דאון

רועי הוא אבא של עידו. ילד מתוק, בן 8 בעל תסמונת דאון

רועי ואישתו עברו דרך ארוכה, החל מההבנה שבנם בכורם שונה ועד להיותם אקטיביסטים בתחום השילוב.

רועי ואישתו מעוניינים מאוד שבנם עידו ייכנס לבית הספר "משתלבים"אך חוששים מכל המשתמע בכל הנושאים הקשורים למיניות, להכלה ולשילוב עם הילדים האחרים בכיתה.


העמדה שלך

כתוב נייר עמדה ובו עמדתך לגבי הקמת בית ספר "משתלבים"בשכונה.

הסתמך על מקורות המידע שברשותך ועל מגוון טיעונים מבחינת מעורבות ההורים, שילוב והכלה, הנגשה, תסמונת דאון, מיניות וכל נושא שיכול לשפוך אור ולהסביר את עמדתך.


משאבים

מערכה/דיון - 01

אילנית מחנכת כיתה רגילה ומורה לאנגלית

אילנית היא מורה צעירה כ 3 שנים בתחום ההוראה.

אילנית תומכת בפתיחת בית הספר "משתלבים" אך מאוד חוששת שאינה מסוגלת לעמוד בלחץ ושאין לה ניסיון ללמד ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

אילנית אף נאלצת לקיים קשר רציף עם הורים דבר שמלחיץ אותה בשל הכיתה הגדולה והעומס הנמצא על כתפיה.


העמדה שלך

כתבי נייר עמדה ובו עמדתך לגבי הקמת בית ספר "משתלבים"בשכונה.

הסתמכי על מקורות המידע שברשותך ועל מגוון טיעונים מבחינת מעורבות ההורים, שילוב והכלה, הנגשה, תסמונת דאון, מיניות וכל נושא שיכול לשפוך אור ולהסביר את עמדתך.


משאבים

מערכה/דיון - 01

שרון מתמודדת לתפקיד סייעת צמודה בכיתה רגילה

שרון בת 22 רווקה שגרה 2 שכונות ליד בית הספר "משתלבים"

שרון מחפשת עבודה זמן רב  משהו שקרוב לביתה

פתיחת בית הספר מהווה עבורה הזדמנות להיכנס למערכת החינוך ומשם להתקדם.

שרון חוששת כי אינה עבדה בתפקיד זה בעבר וכי יצוותו לה תלמיד שלא תדע איך להתמודד איתו.


העמדה שלך

כתבי נייר עמדה ובו עמדתך לגבי הקמת בית ספר "משתלבים"בשכונה.

הסתמכי על מקורות המידע שברשותך ועל מגוון טיעונים מבחינת מעורבות ההורים, שילוב והכלה, הנגשה, תסמונת דאון, מיניות וכל נושא שיכול לשפוך אור ולהסביר את עמדתך.


משאבים

מערכה/דיון - 01

מערכה/דיון 1: הצבעה בעד או נגד הקמת בית ספר "משתלבים"



1.

הודעה פומבית

התושבים בשכונת קיי פארק סקרנים מאוד

אמש, יצאה הודעה בעיתון המקומי על הקמתו של בית ספר "משתלבים".

מדובר בבית ספר יסודי שחרט על דגלו את "עקרון איכות החיים" וילמדו בו מגוון רחב של תלמידים בעלי צרכים שונים יחד, בניהם בעלי תסמונת דאון, ילדים הזקוקים להנגשה מיטבית וילדים בעלי פיגור קל.

 



2.

הודעה פרטית (זמן קצר אחרי הודעה הקודמת)

רונה:

כתבי נייר עמדה ובו עמדתך לגבי הקמת בית ספר "משתלבים"בשכונה.

הסתמכי על מקורות המידע שברשותך ועל מגוון טיעונים מבחינת מעורבות ההורים, שילוב והכלה, הנגשה, תסמונת דאון, מיניות וכל נושא שיכול לשפוך אור ולהסביר את עמדתך.

גלית:

כתבי נייר עמדה ובו עמדתך לגבי הקמת בית ספר "משתלבים"בשכונה.

הסתמכי על מקורות המידע שברשותך ועל מגוון טיעונים מבחינת מעורבות ההורים, שילוב והכלה, הנגשה, תסמונת דאון, מיניות וכל נושא שיכול לשפוך אור ולהסביר את עמדתך.

רועי:

כתוב נייר עמדה ובו עמדתך לגבי הקמת בית ספר "משתלבים"בשכונה.

הסתמך על מקורות המידע שברשותך ועל מגוון טיעונים מבחינת מעורבות ההורים, שילוב והכלה, הנגשה, תסמונת דאון, מיניות וכל נושא שיכול לשפוך אור ולהסביר את עמדתך.

אילנית:

כתבי נייר עמדה ובו עמדתך לגבי הקמת בית ספר "משתלבים"בשכונה.

הסתמכי על מקורות המידע שברשותך ועל מגוון טיעונים מבחינת מעורבות ההורים, שילוב והכלה, הנגשה, תסמונת דאון, מיניות וכל נושא שיכול לשפוך אור ולהסביר את עמדתך.

שרון:

כתבי נייר עמדה ובו עמדתך לגבי הקמת בית ספר "משתלבים"בשכונה.

הסתמכי על מקורות המידע שברשותך ועל מגוון טיעונים מבחינת מעורבות ההורים, שילוב והכלה, הנגשה, תסמונת דאון, מיניות וכל נושא שיכול לשפוך אור ולהסביר את עמדתך.



3.

הודעה פומבית (זמן קצר אחרי הודעה הקודמת)

משתתפים יקרים, בואו נתאסף יחדיו...

תודה שהגעתם היום כדי לדון בסוגיה מורכבת זו

אנא הציגו את עצמכם ואת תפקידכם כדי שנכיר אחד את השני.



הצבעה

עכשיו לאחר שסיימתם להציג את עמדות הדמויות אותן ייצגתם, אתם מתבקשים להצביע כפי שאתם באופן אישי חושבים.



אפשרות 1
להקים בית ספר משולב בשכונה!
אפשרות 2
לא להקים בית ספר משולב בשכונה!


ההודעה שתתקבל אם רוב המשתתפות.ים הצביעו בעד אפשרות



אפשרות 1

ברכות לרגל הקמת בית ספר "משתלבים"!


אפשרות 2

לצערנו, החלטתם לא להקים בית ספר משלב בשכונה שלכם




נקודות מעניינות לדיון

מה לקחתם מהדיון הזה?

האם משהו השתנה בחשיבה שלכם לאחר הצגת הדמויו והדעות שלהן לגבי שילוב הילדים בעלי הצרכים המיוחדים?