משמעת! יש! - תסריט המשחק


רקע

כשהייתם בכיתה א', ביום הראשון ללימודים, התפעלתןם מהיכולת המופלאה של המורה אירנה, שהצליחה להתמודד עם 35 תלמידים רועשים ואנרגטיים - ללמד אותם, לחייך אליהם, ולהשליט בכיתה משמעת. אתןם ממש זוכררות/ים את רחש הזבובים שזמזמו בשעת השיעור...

היום אתם נכנסות/ים לכיתת ההוראה שלכןם במסגרת ההתנסות בהוראה, ומגלות/ים, לצערכןם, שהזבובים בורחים ברגע שהתלמידיכם נכנסים לכיתה: צלצולי הסמארטפונים והרעש מבריחים אותם!

אתם מתוסכלות/ים, אבל לא מיואשות/ים. בשביל זה יש חברים וקבוצות דיון. 

בקבוצה הזו אתם מוזמנים לשתף ולדון בבעיות המשמעת בכיתות ההתנסות שלכןם...

הדמויות

בר מורה בתחילת הדרך

מורה בתחילת הדרך: שנה שנייה בהוראה


העמדה שלך

מהי "משמעת", לדעתך?

 

משאבים

מערכה/דיון - 01

גל מורה בתחילת הדרך

מורה בתחילת הדרך, שנה ראשונה בהוראה


העמדה שלך

מהי "משמעת", לדעתך?


משאבים

מערכה/דיון - 01

דניאל מורה בתחילת הדרך

מורה בתחילת הדרך, שלוש שנים במקצוע


העמדה שלך

מהי "משמעת", לדעתך?


משאבים

מערכה/דיון - 01

טל מורה בתחילת הדרך

מורה בתחילת הדרך, רק עכשיו התחלת...


העמדה שלך

מהי "משמעת", לדעתך?


משאבים

מערכה/דיון - 01

אגם מורה בתחילת הדרך

מורה בתחילת הדרך, שנה ראשונה במקצוע


העמדה שלך

מהי "משמעת", לדעתך?


משאבים

מערכה/דיון - 01

מערכה/דיון 1: משמעת



1.

הודעה פומבית

היום הראשון בבית הספר - אבל הפעם כמורה. מפחיד, לא? ספרו על ההתנסות הראשונה שלכם: בפעם הראשונה שנכנסתם לכיתה כמורים...



2.

הודעה פרטית (זמן מה אחרי הודעה קודמת)

בר:

מהי "משמעת", לדעתך?

 
גל:

מהי "משמעת", לדעתך?

דניאל:

מהי "משמעת", לדעתך?

טל:

מהי "משמעת", לדעתך?

אגם:

מהי "משמעת", לדעתך?



3.

הודעה פומבית (זמן מה אחרי הודעה קודמת)

אל תשכחו לקרוא את מה שכתבו האחרות/ים - ולהגיב, להגיב להגיב... אפשר ללמוד מזה המון!



4.

הודעה פומבית (זמן מה אחרי הודעה קודמת)

קחו קצת זמן כדי להציע פתרונות - כאלה שעבדו בשבילכם וכאלה שעבדו בשביל מורים שהכרתם. הציעו אותם לכולןם



5.

הודעה פומבית (זמן קצר אחרי הודעה הקודמת)

 הנה סרטון שכדאי לראות עם כמה רעיונות. מה דעתכם? איך אתם נראים בכיתה מול תלמידים? הגיבו גם למה שאחרים כתבו בעניין זה...



הודעת סיום

תודה לכולןם על הדיון המעניין



נקודות מעניינות לדיון

.