למידה וחשיבה "אני חושב, משמע אני קיים" (רנה דקארט)




משחק זה עוסק באחת ממטרות החינוך וההוראה - פיתוח הלומד מעבר ללמידת גוף ידע חדש. הנושא המרכזי הוא החשיבה - סוגי חשיבה והחשיבות של למידה עם חשיבה.

הדיון במשחק הוא סביב נושא מבחני הבגרויות - שינוי השיטה למבחנים המעודדים צורת חשיבה או מסוימת או שמא להשאיר את השיטה כמו שהיא?

 



תסריט המשחק | תצוגה מקדימה
נושא לימוד:
כיתות: אקדמיה
יוצר/י המשחק : שרון סניור

דרישות מוקדמות

עליכם לקרוא את המשאבים המצורפים.


שרון סניור

הכירו את המשתתפים


  • חזי כנפו

    חזי הוא איש אחזקה של תיכון "דקארט" מזה 32 שנה. הוא איש סודו ויד ימינו של מנהל התיכון עוד מהתקופה בה היו מורים ביחד בתיכון הישן.

    חזי היה מורה בתיכון במגמת "הבנאים" אבל הרגיש שהוא לא מצליח להביא את כישוריו המעשיים לידי ביטוי ולכן החליט לעבור לתפקיד יותר מעשי ופתוח לחידושים.

  • אתי שם-טוב

    אתי מורה וותיקה בתיכון, מורה לאזרחות ומחנכת כיתה יא'. 

    היא אישה רצינית מאוד ונבחרה לייצג את המורים בהחלטה לשינוי השיטה של מבחני הבגרות בוועדה עם שר החינוך.

  • דנה חנן

    דנה תלמידה בתיכון "דקארט" בכיתה יא', השנה יש לה 7 בגרויות והיא בעלת ציונים גבוהים מאוד.

    בנוסף לבית הספר היא חברה במועצת תלמידים ותחביביה הם ריקוד ולבלות עם חברות.

  • פרופסור שטיין

    פרופסר שטיין בעל תואר ראשון בהוראה ללימודי מתמטיקה ופיזיקה ותואר שני בפיזיקה, הוא בארבע שנים האחרונות ראש החוג ללימודי הנדסת חשמל לאחר שהיה מספר שנים מרצה במספר מוסדות חינוך אקדמיים בארץ. 

  • אופיר גלבוע

    אופיר בחור צעיר בעל תואר בתקשורת. התחיל בסיום הלימודים עבודה ככתב לעיתונים קטנים ומקומיים ולאט לאט התחיל לעשות בתחקירים ועיתונות רחבה יותר. בשנים האחרונות נכנס לעבוד תחת משרד החינוך כחלק משינוי התדמית של המשרד.


מקורות מידע



ביקורות (0)


דירוג כולל למשחק

המשחק יצר דיון משמעותי

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד

המשאבים טובים ומותאמים

התלמידים נהנו