המשחק מתבסס על הסיפור "נחש בבית" (טומי אונגרר, עברית: זינה ומנחם רגב, הוצ' עם עובד, 1958).
מתחת לכותרת מאירת העיניים של הספר "קריקטור", כתוב באותיות קטנות מאוד ובשחור על רקע כהה: "הנחש הטוב". (לחצו כדי לראות) המתח המצוי בין שני חלקי הכותרת - שמו של הנחש , לבין האפיון האישי שלו - יעמוד בבסיס הדילמה שתוביל את המשחק.
המשחק יתבסס על תהליך, שתחילתו בתגובות אינטואיטיביות וסופו בהתבוננות מחודשת בעובדות, על מנת להוביל לתובנה בלתי אמצעית של המושגים "סטראוטיפ" ו"דעות קדומות", ותפקודם בנסיבות שונות.
לפני המשחק מומלץ לפתוח עם המשימה הכיתתית הבאה:
על הצג תופיע המילה "נחש" והמשתתפים יתבקשו לכתוב אסוציאציות שעולות בעקבות המושג.
בהמשך יש לקרוא עם הכיתה רק את פתיחת הסיפור (עד הרגע בו מדאם מקבלת את החבילה).
ממקום זה מזמינה מדאם בודו את המומחים בכדי שייעצו לה כיצד לנהוג עם הנחש.
בעלת ידע רחב על נחשים ונציגת האגודה להגנת הטבע.
מאוד לא אוהב את העובדה שנכנס נחש אל הבניין המשותף שלו.
דן מפחד מבעלי חיים בכלל ומנחשים בפרט ונגעל אפילו מהזכרת השם 'נחש'.
מומחית בעלת שם עולמי לספרות, אגדות עם וסיפורים מהמקרא.
בעל מרפאה לטיפול במחלות בעזרת בעלי חיים.
חובב נחשים מושבע. (הרי הנחש הוא סמלו של חיל הרפואה, שמקורו בנחש הנחושת)
אדם מבוגר שדואג ליחסים טובים בין כל הדיירים ולשקט ושלווה בבית.