מתפלספים על פלאפונים בעד ונגד שימוש בפלאפונים בבית הספר על פי גישות פילוסופים שונים.




במשחק נקיים דיון על דעות בעד ונגד הכנסת פלאפונים לבתי הספר. הדמויות שמשחקות הם פילוסופיים ואנשי חינוך מהעולם אשר בעלי דעות שונות לגבי טכנולוגיה.



תסריט המשחק | תצוגה מקדימה
נושא לימוד:
כיתות: אקדמיה
יוצר/י המשחק : ליאור יוגב, רינת חלפון, עדי מילר, נסרה שניר, מירב אסף

דרישות מוקדמות
ליאור יוגב, רינת חלפון, עדי מילר, נסרה שניר, מירב אסף

הכירו את המשתתפים


  • מריה מונטיסורי

    מריה מונטיסורי (1870-1952)

    ד"ר מריה מונטיסורי נולדה ב- 1870.  

    היא הייתה בעלת תפיסה פורצת דרך בכל הקשור לילד, לסביבה ולליווי שלו (המחנך) ועל חשיבות יחסי הגומלין בין כל אלה. היא טענה שכאשר מבינים את הילד, יכולים לדעת איך לגשת אליו וכיצד להכין עבורו את הסביבה. 

    ייסדה את גישת מונטסורי - על המורה לראות בילד כמי שטבעו הפנימי ינחה אותו להתפתחות מושלמת. תפקיד המורה כצופה הוא ללוות את הילד בזמן המשחק העצמאי שלו והאינטראקציות עם הילדים בסביבה.

  • ג'ון דיואי

    ג'ון דיואי (1859-1952)

    פילוסוף, פסיכולוג ואיש חינוך אמריקאי.  סבר כי תפקיד בית הספר הוא להקנות כישורים ומיומנויות לפתרון בעיות, וכי על התלמיד להתנסות בדברים באופן מעשי ולא לשנן חומר. כך למשל, בבית הספר הניסויי שהפעיל, התלמידים למדו מדעים דרך תהליכים טבעיים כמו בישול – למידה תוך עשייה.

    "אני מאמין כי החינוך האמתי היחיד מתבצע דרך עירור של כוחות הילד באמצעות דרישות הסיטואציות החברתיות שהוא נקלע אליהן. דרישות אלה מעוררות אותו להתפתח ממצבו המקורי הצר אל תפיסתו העצמית כחלק מקבוצה אליה הוא שייך".

     

  • מרדכי סגל

    מרדכי סגל (1903-1991)

    איש חינוך ישראלי, מייסד סמינר הקיבוצים  ומהאבות המייסדים של החינוך הקיבוצי בישראל.  בשנת 1939 הקים את סמינר הקיבוצים ועמד בראשו במשך שנים רבות . הוא פרש בגיל 70 מהסמינר ויסד את התו"ם - מרכז לתיעוד ולמעקב  של החינוך הקיבוצי .

    " הטבע הוא מקור  הדעת , המרחב הוא סביבת  הלימוד וההתנסות היא דרך הלימוד"

     

  • יאנוש קורצ'אק

    יאנוש קורצ'אק (1878-1942) 

    סופר, רופא ומחנך. קורצ'אק הקים שני בתי יתומים באווירה של חינוך דמוקרטי – אחד ליתומים יהודיים והשני ליתומים פולניים. 

    יאנוש קורצ'אק הקדיש את חייו למען הילדים היתומים. הוא דאג להם, חינך אותם וטיפל בהם במסירות רבה. ניסח את אמנת זכויות הילד לכל ילדי העולם.

     במרכז משנתו החינוכיות: אישיות המחנך היא העיקר.

    ערכים מובילים:

    כבוד הילד- חינוך מתוך יחס של כבוד ודיאלוג. 

    עצמאות הילד- הקניית עצמאות ותחושת אחריות ויכולת.

    דמוקרטיה- שיח דמוקרטי, דיאלוג ומימוש עצמי של הילדים.

    משחקים- חלק חשוב מהתפתחות הילד/ה. 

     

     

  • אילנה סומך

    אילנה גדלה במושב גנות. נשואה ואם ל-2 ילדים. אוהבת את הטבע, למידה דרך התנסות בחוויה ומתנגדת לטכנולוגיה המתקדמת של היום. 

    אילנה סיימה לימודי חינוך לפני שנתיים ונחושה מאוד להנחיל את ערכיה לתלמידים.

    היא מחנכת טובה ואהובה אך לעיתים עומדת על עקרונותיה ומתקשה עם חידושים ושינויים. אין לה סמארטפון, יש לה נוקיה. 

     


מקורות מידע



ביקורות (0)


דירוג כולל למשחק

המשחק יצר דיון משמעותי

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד

המשאבים טובים ומותאמים

התלמידים נהנו


זכויות יוצרים לתמונות