שיתוף הורים לשילוב חברתי - כן או לא? שילוב חברתי של ילדים עם צרכים מגוונים




המשחק עוסק בסוגיה של מעורבות הורים ושיתופם בשילוב חברתי של תלמידים עם צרכים מיוחדים.  אתם נמצאים עכשיו במפגש של ועד הכיתה לצורך דיון בסוגיה זו. 

 גיא בן התשע הוא הבן הצעיר במשפחה שבה שלושה ילדים. לגיא יש אוטיזם והוא מתפקד ברמה גבוהה.  גיא משולב בכיתה ג' רגילה. 

גיא אינו מוזמן לפעילויות חברתיות אחר הצוהריים של חברי הכיתה שלו. 

לאחר פנייה של דרור, אבא של גיא, עדי מחנכת הכיתה, ביקשה להציף את הבעיה ולנסות לגייס את הורי הכיתה לסייע לה בשילוב חברתי של גיא. 



תסריט המשחק | תצוגה מקדימה
נושא לימוד:
כיתות: אקדמיה
יוצר/י המשחק : רבקה שטטפלד

דרישות מוקדמות
רבקה שטטפלד

הכירו את המשתתפים


  • עדי

    עדי היא מורה בעלת ותק של שנתיים, חשה שגיא תלמיד בכיתה שהיא מחנכת, מתוסכל, עצוב ובודד מאוד. 

  • דרור

    עובד בכיר במשרד ממשלתי, רואה כמה קשה לבנו. הוא יודע שגיא מתפרץ לעיתים במיוחד כשאינו מצליח לבטא את עצמו. קשה לו לראות שגיא אינו מוזמן לימי הולדת ואינו נפגש עם חברים אחר הצהריים. הוא ביקש מעדי סיוע בעניין זה, והיה שמח אם ילדי הכיתה ישתפו את גיא בפעילויות החברתיות שלאחר שעות הלימודים וגם יכירו את החוזקות של גיא. 

  • יונת

    יונת היא אימא של חן. חן היא בת יחידה שנולדה לאחר טיפולי הפרייה ממושכים. יונת החליטה לוותר על קריירה ולהקדיש את זמנה לגידול בתה. 

     

  • לירון

    לירון היא אימא של דן, בן בכור ואח לשתי בנות בגיל שש, שתיכנסנה בשנה הבאה לבית הספר.

    לירון עובדת בעמותת יד לבנים.

  • חני

    חני היא יועצת ותיקה - למעלה מעשר שנים היא יועצת חינוכית  בבית הספר. משתתפת במפגשים של ועד הכיתה רק לעיתים רחוקות או במקרים בהם יש צורך בהתערבות המקצועית שלה. יש לה שני ילדים בוגרים. 

     


מקורות מידע



ביקורות (0)


דירוג כולל למשחק

המשחק יצר דיון משמעותי

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד

המשאבים טובים ומותאמים

התלמידים נהנו