שומרי הסף תפקיד קבוצת השווים כשומרי סף




המשחק עוסק בניתוח מקרה של הצקות חוזרות ונשנות כלפי תלמידה כשהחברה מסביב מתעלמת. במהלך המשחק התלמידים יבחרו כיצד לפעול בסיטואציה ויגיבו בהתאם.

 

מטרות המשחק:

1. פיתוח סובלנות וראיית האחר.

2. פיתוח יכולת אמפטית למצוקתו של האחר.

3. הגברת המודעות לתפקידם של שומרי הסף במניעת הצקות.

4. רכישת כלים לפתרון בעיות.



תסריט המשחק | תצוגה מקדימה
נושא לימוד:
כיתות: ה' - ח'
יוצר/י המשחק : גבי קלור, חן פורת, אורית לביא ואדוה רוזן דהן

דרישות מוקדמות
גבי קלור, חן פורת, אורית לביא ואדוה רוזן דהן

הכירו את המשתתפים


  • נטלי

    נטלי היא תלמידה מצטיינת. היא מכינה שיעורי בית באופן קבוע ונהנית ללמוד.
    דפנה היא חברתה הטובה ביותר מאז כיתה א'.

    מאז שאודי מציק לה כיוון שסירבה לתת לו להעתיק את שיעורי הבית, מצב רוחה הדרדר והיא לא משקיעה בלימודים. 

  • דפנה

    דפנה תלמידה טובה מאוד. מאוהבת בסתר באודי. חשוב לה להיות בסדר עם כולם ובמיוחד עם החבר'ה המקובלים.
    עם זאת, קשה לה לראות איך מציקים לנטלי, חברתה הטובה. פוחדת להביע עמדה.

  • אודי

    אודי תלמיד חדש בכיתה. ספורטאי מצטיין. הישגיו הלימודיים בינוניים. מהר מאוד הפך למקובל ונערץ בכיתה. כאשר מסרבים להיענות לבקשה שלו, אודי מגיב באלימות ובאיומים. 

  • שון

    שון, תלמיד ותיק בכיתה, לא היה מקובל בקרב התלמידים עד שהגיע אודי ולקח אותו תחת חסותו. מאותו הרגע, מעמדו החברתי השתפר. נוטה להיגרר אחר אודי ללא מחשבה על השלכות מעשיו.

  • איתי

    איתי, תלמיד ותיק בכיתה, אוהב לסייע לחבריו. הוא רגיש ומוסרי וחשוב לו שאחרים לא יפגעו. 
    מבחינה חברתית אינו נחשב לתלמיד מקובל אך מסתדר עם הרוב.


מקורות מידע



ביקורות (0)


דירוג כולל למשחק

המשחק יצר דיון משמעותי

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד

המשאבים טובים ומותאמים

התלמידים נהנו