מי גנב את ציוד השרטוט? אמת, חוזה, קשר חברתי /שייכות.




בדילמה זו מתנגשים הערכים: אמת, חוזה, קשר חברתי /שייכות.

דני וחיים חברים טובים, גניבות בכיתתם מעמידות את החברות שלהם במבחן, האם הלויאליות לכיתה או חברות בכל מחיר ? 



תסריט המשחק | תצוגה מקדימה
נושא לימוד:
כיתות: ד' - ז'
יוצר/י המשחק : ליבנת ארניאס,דיאנה וינשטיין, הילה עמרני

דרישות מוקדמות
ליבנת ארניאס,דיאנה וינשטיין, הילה עמרני

הכירו את המשתתפים


  • חיים

    חיים –תלמיד כיתה ז' 5 הוא בנבחרת הכדורסל וידוע כילד אמין שתמיד ניתן לסמוך עליו .חיים סיפר לחבריו יוסי ומאיר  על כך והתלבט איתם  האם לספר לכיתה על כניסתו של דני בעת ההפסקה לכיתה.  בסיטואציה מול דני הוא מבולבל מצד אחד הוא לא רוצה לפגוע בחברות עם דני אך מצד שני הוא מכיר את אמנת הכיתה ומרגיש שחוסר הדיווח יפגע באמינותו מול הכיתה

  • יוסי

    יוסי – הוא חברו הטוב של חיים ומשחק איתו כדורסל בנבחרת. חיים שיתף אותו באירוע, יוסי היה נחרץ בדעתו שעל חיים לספר לכיתה. הוא טוען שזו לא הלשנה אלא דיווח והכיתה חייבת לדעת כפי שהתחייבו באמנה הכיתתית. "גם אם זה לא הוא עליו להסביר מדוע היה שם "

  • מאיר

    מאיר – מאיר חברו של חיים וגר בשכנות אליו הם חוזרים מדי יום יחד אל הבית ומשתפים אחד את השני. מאיר טוען שאין צורך להגיד לילדים בכיתה. "אם אתה חבר טוב של דני אתה צריך להאמין לו שלא הוא גנב ולא להעמיד אותו במצב לא נעים"

    זה לא הוגן להעמיד אותו כחשוד במעשה שהוא בסך הכל נכנס לכיתה שלו לשים משהו בתיק.


מקורות מידע



ביקורות (0)


דירוג כולל למשחק

המשחק יצר דיון משמעותי

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד

המשאבים טובים ומותאמים

התלמידים נהנו