משחק לצוותי הדרכה על האם להעביר פעילות לחניכים מרחוק או לתת להם את הזמן בבית.
ברוכים הבאים לדילמה שמולה אנחנו עומדים היום!
ננסה להבין רגע, מה עדיף, לתת לילדים ונוער להנות לבד ולהסתדר- בין אם בבתים או בחוץ, אצל חברים או לבד.
או שעדיף לתת להם פעילות אלטרנטיבית כמו פעילות דרך הוואטסאפ או אתר אינטרנט כלשהו.
יוחאי עושה שנת שירות בתנועה החדשה, והוא הוחזר הביתה בגלל מגפת הקורונה.
הוא לא יהיה מעוניין לוותר על העבודה היישובית והמועצתית שלו, והוא היה רוצה שהק"ן שלו, ק"ן מעלה אבק, יהיה פעיל גם כשהוא לא נמצא שם, וכשאסור לנהל פעילות בחדרים ולהיפגש.
אלדד הוא מד"ב \ רכז של ק"ן "מעלה אבק". הוא מעוניין שתהיה פעילות כלשהי כדי שהילדים לא יעשו שטויות, יפגעו בעצמם או בסביבה או יפרו את ההנחיות של משרד הבריאות ויחלו.
הורי היישוב טוענים שמתפקידו הוא מחוייב לתת פתרון כלשהו, והאחראים עליו טוענים כך גם הם.
דקלה מדריכה ה' בנות, וכשהיא שמעה על האיסור לקיים פעילות בק"ן היא שמחה. יש לה זמן לבלות עם חברות (לפי הנחיות משרד החינוך), לנצל את הזמן לתחביבים שלה ולהשקיע קצת בעצמה. היא מאמינה שגם החניכים והחניכות שלה צריכים את הזמן הזה- להיות עם המשפחה והחברים, והיא בטוחה שייצא מהמצב רק טוב אם ניתן לנוער קצת "ספייס". אם ננסה לכפות עליו פעולות כנראה שהוא לא ירצה וזה ייקח להם מהזמן החופשי שלהם. הם צריכים קצת זמן להכיר את עצמם ומי הם, מכיוון שהם מוקפים כל יום בהרבה הסחות דעת. הזמן לבד הזה יכול להיות נהדר בשבילם!
פטרישה היא בכיתה ז', וצר לה היה לשמוע שאין פעולה השבוע. מבחינתה, הק"ן היה מרכז הפעילות החברתית, והיא יודעת שאם לא תהיה פעולה עם המדריכות שלה, כנראה שהיא לא תוזמן לבלות עם חברות, ותאלץ להישאר בבית עד שיצאו הנחיות חדשות ממשרד הבריאות.
צ'יקו רואה בכך שאין פעולות ובית ספר הזדמנות פז- הוא יוכל סוף סוף לנצל את הזמן שלו כדי לפגוש חברים, להיות בטלפון, להתעדכן ולשחק במחשב ובאקסבוקס. הוא שמח שיש לו זמן לעשות את הפעילויות האלו, בגלל שבשבועות האחרונים אין לו זמן לעצמו בגלל החוגים שיש לו. הוא לא רוצה שתהיה פעולות כלשהן או משהו שיסיח את דעתו, אבל אם כן תהיה אז רק שלא תהיה על ערכים או דברים משעממים. למשל טורניר פיפא מרחוק! רק שלא יחפרו לו...