חזרה

לעניין התאונות

מדי פעם מתפרסמת כתבה לגבי הסכנה האיומה שקיימת ברכיבה באופניים חשמליים, ובכן, סכנה קיימת לכל מי שנע ממקום למקום, ועדיין המציאות אומרת שאחוז הנפגעים בתאונות רכב הוא הרבה יותר גבוה מאשר פגיעות של רוכבי אופניים חשמליים. אפשר כמובן לשים את הדגש על הנפגעים כדי לעשות כותרות טובות בעיתונים, וגם אפשר לשים את הדגש על כל אלה שניצלו מפגיעות רכב קטלניות, כי בחרו לרכב על אופניים חשמליים ולא להשתמש ברכב שלהם.

משטרת ישראל הודיעה חגיגית שאופניים חשמליים אינם מהווים סכנה כלשהי מפאת האחוז הנמוך של נפגעים, וכמובן שיש כאלה שטוענים אחרת.

ההיגיון הבריא אומר שאף אחד לא יצפה ל 0 נפגעים, כאשר בכל יום נעים כ 150000 כלים חשמליים ברחובות הארץ וגומעים עשרות קילומטרים.

ההתנגדות לעניין ברורה, היא נעוצה בפחד משינוי הטבוע בכולנו, ועל כך תעיד ההסטוריה האנושית כולה, בה תועדו מאות מקרים של תופעות חדשות וחיוביות שגונו בחומרה ע"י מיעוט משפיע, ואף נגנזו בעבר רבבות של רעיונות מדהימים שיכלו לקדם את האנושות למקום טוב יותר מאשר היא נמצאת כיום.

בעניין זה יש להעניק לארצנו חיזוק חיובי, שנרתמה למהפכה הירוקה העולמית, אליה הצטרפו כבר מליוני אנשים ברחבי העולם, שכבר לא מתניעים את הרכב בכל בוקר, ובמקום זאת עולים על כלי חשמלי שמושך אותם ע"י כוח מגנטי למעוז חפצם.

נראה ששר התחבורה הנוכחי גם הוא פועל למען עתיד ירוק יותר לכולנו, וזה בהחלט מעודד ונותן כוח להמשיך לחשוב ירוק למרות הקשיים.

 

האם בעלי אופניים חשמליים בעלי מנועים גדולים מ 250 וואט יהפכו להיות עבריינים?

במהלך השנים האחרונות עלו לכבישי ישראל עשרות אלפי אופניים חשמליים בעלי מנועים בשלל הספקים.

היו מי שהחליטו לאמץ לעצמם את התקן הקודם וקנו את ה 250 וואט, והיו את מי שרכשו לעצמם כלים חשמליים בעלי מנועים של 500-1000 וואט ואף יותר.

בכל אותו זמן של 3 שנים בהן לא הותקן תקן מסודר, ולא נעשתה אכיפה ע"י משטרת ישראל, השקיע הציבור הישראלי מאות מיליוני שקלים באופניים חשמליים, שהיו מחוץ לתקן בדיוק באותה מידה בה היו האופניים בעלות מנועי ה 250 וואט.

 

ממש בעת כתיבת הכתבה הזאת, כל האופניים החשמליים בארץ עדיין לא תקניות, מכיוון שהתקן עדיין לא נכנס לפועל (יכנס כאמור ב 1 בספטמבר 2014).

אם מסתכלים על זה קצת יותר לעומק, אפשר להבין שבתוך חודש ושבוע, עשרות אלפי אזרחים ישראליים יהפכו להיות עברייני תנועה וחוק, אלא אם כן יפרדו מסכום כסף של אלפי שקלים רבים שהשקיעו בזמן שמתקין התקנות נרדם, וירכשו לעצמם אופניים תקניות למהדרין.

האם הציבור הישראלי יבלע את הגלולה המרה, האם ממתינים להם בגצ"ים להתרחש? נמתין קמעה ונדע.

מדבריו של שר התחבורה ישראל כ"ץ: "לאופניים חשמליים חשיבות גדולה כאמצעי תחבורה חלופי לרכב הפרטי, בעיקר בשל תרומתם להפחתת הגודש בדרכים ולהקטנת זיהום האוויר. בדומה לאופניים רגילים, אופניים עם מנוע חשמלי מאפשרים גמישות בתכנון הנסיעה ומהווים פתרון יעיל וזול לבעיות חניה במרכזי הערים".

ואנחנו אומרים,

אמן

 

 

עולם חדש