חזרה

 החלק השלישי היה מורכב . תלמידים באו בטענות גם הטובים- לתלמידים החלשים לא היה אכפת כי הם תלויים בתלמידים החלשים ...

-          בשיעור חינוך אחכ התחושה שלא היה טוב...

-          תהליך הלמידה הזדהות עם התחושה הכללית אוירה של למידה בבית דרש. השוליים לא למדו!!! היו כאלו שניסו ללמוד ולא הצליחו הלכו לשחק . בגדול הפתעה לטובה.

-          ההצלחה נבעה משינוי המדבקות למשל יצרו אוירה, אז היה רענון אבל בגלל החידוש זה הצליח. אם נעשה את זה בשגרה לא יצליח.

-          לא ברור למה בשכבה י' הבוחן היה עם דפי מקורות פתוחים.

-          פעם ראשונה שהקבוצה עוסקת בלמידה, לא רק לפלוט חומר אלא התמודדות עם סוגיה שלמה כולל מקורות של ההרחבה.

-          רוב התלמידים מדברים על משהו חדש וגדול שצריך להכנס אליו, צריך ללמוד איך ללמוד...

-          הטובים נלחצו כיון שהאחריות עוברת אליהם .. טוב מאוד שהם התרגשו ולפעמים כעסו סימן שיש כאן מהפכה.

-          חויה פחות טובה, לא למד ככ, הלימוד היה רגיל, ולא הרגיש משהו אחר...

-          סוף סוף הכנסנו לימוד של רלוונטיות ומשמעות , היה יישום לתלמידים בלימוד המקורות , הפתיחה עזרה את ההקשר של המקורות .

תגובות של הרמים הצופים מהצד שלא היו בלימוד [יא' ויב']

 

-          יש אתגר בקטע של ההכנה שהוא טכני למצוא זמן הכנה, ההכנה עצמה היתה משמעותית ועמוקה.דיוני העומק היו חשובים

-          ברור שהלימוד היה שונה תלוי ביחס לכיתת האם איזה לימוד קורה בכיתת האם בדכ.. עיקר השוני היה בלימוד העצמי ובמתודה של לומד ומלמד

-          חווית התלמידים לרובם לא היה טוב...

-          תלמיד כיתה י' חכם מאוד ואמר תשפיע שזה לא יהיה בצורה כזו בשנה הבאה. למה ? כי לא למדנו כמו שצריך, כי אתה יודע יותר ממני ואתה צריך ללמד אותי, בוחנים אותי על משהו שלא למדנו וכו' ... צריך לעשות עבודה עם התלמידים!!!

-          מצד הרמים, היתה הכנה שהפרתה מאוד והכניסה אוירה לצוות,

-          מצד התלמידים האחריות עברה לתלמידים וזה שינוי דרמטי ..

-          שיוני אצל הטובים . פתאום הם צריכים לעבוד קשה ולא רק לקבל ולהיות פאסיויים

-          היו שוליים כאשר יש 90 חברה בלמידה שכבתית

-          השאלה האם בלי הבוחן היו לומדים ? מה המוטיווציה ללמידה ?...

-          חשוב להדגיש לתלמידים החלשים לחזק אותם שהם יכולים ! לטעת בהם אמון שהם מסוגלים ללמוד בשיטה הזו.

-          חויה שבית מדרש הומה זה נפלא.

-          אנחנו בתחילתו של תהליך, וכל הנקודות שעלו, דורשות מקצה שיפורים.

-          הרמים עברו תהליך מדהים של ההכנה, עומק ועבודת צוות

-          אם נפתח ביננו שיח של לומדים זה יעבור לתלמידים.

-          בכל ההערות השליליות אין הרבה הבדלים עם שיעור רגיל מורה מול כיתה. למעט כמות התלמידים שבחוץ . אצל מורה מול כיתה יהיו פחות תלמידים בחוץ

-          התלמידים התמודדו עם לימוד הסוגיה לבד כמו שצריך ...

-          הצלחנו לפתוח להם צהר לדברים שבד"כ לא מגיעים אליהם במהלך השיעור.