מורה מתחיל - תסריט המשחק המשך העבודה בהוראה על חשבון הלימודים


רקע

המורה יוסף והמורה עודי הם מורים מתחילים, התחילו ללמד בבית ספר ולא סיימו תעודת הוראה. הם קיבלו מישרה מלאה בבית הספר, מלמדים חמישה ימים. הבעיה שלהם שבכל יום ראשון הם לומדים במכללה לתעודת הוראה. יש כאן התנגשות בין תוכנית השבועית שלהם בבית הספר לבין לימודיהם במכללה.

המנהל סאלם לא נותן למורים המתחילים יוסף ועודי לצאת ללימודים והם חייבים לעזוב את הלימודים לטובת הלימודים במכללה.

סגן המנהל נאסר קרוב מאוד למנהל וחבר טוב ליוסי, הוא אדם גמיש ופשרן שרוצה לפתור את הבעיה כך ששני הצדדים יהיו מרוצים.

המדריך מטעם המכללה מרעי לא מעניין אותו כל הסיפור, הוא רוצה ששני המורים יפתרו את הבעייה עם המנהל וימשיכו ללמוד לתעודת הוראה.

מה עליהם לעשות? איך אפשר יהיה לפתור את הבעיה?

הדמויות

יוסף מורה מתחיל סטאזר

יוסף בן 23 הוא הבן החמישי מבין שמונה נפשות. משפחה משכילה .

יוסף סיים תואר ראשון ,וקיבל עבודה בהוראה במשירה מליאה בבית-ספר בדרום.השכיר דירה שילם את שכירות השנה מראש. באותו זמן הוא מלמד חמישה ימים וגם לומד ביום ראשון תעודת הוראה.


המשימה שלך

יוסף: אתה לא תרצה לעזוב את לימדיך לתעודת הוראה במכללה,וגם לא תרצה לעזוב את עבודתך בבית הספר, בנוסף אתה כבר שילמת שכר דירה ששכרת בבאר שבע למשך שנה.


משאבים

מערכה - 01

עודי מורה מתחיל סטאזר

עודי מורה בן 22 ,הוא הבכור במשפחה , משפחה עשירה והוא מפונק

הוא נמצא באותה סיטואציה של המורה יוסף סיים תואר ראשון,וקיבל משירה מליאה באותו בית ספר בבאר שבע. הוא שכר דירה בבאר שבע. עודי ביום ראשון לומד תעדות הוראה במכללה.

 

 

 

 


המשימה שלך

עודי:  בהתחלה אתה התווכחת עם המנהל ורצית לוותר על יום ראשון בבית הספר. בסוף אתה נכנעת למנהל ועזבת את לימודיך במכללה.


משאבים

מערכה - 01

סאלם מנהל בית-ספר

סאלם מנהל בית -ספר בן 60 . הוא כבר מנהל בבית הספר מזה 5 שנים . בעל תואר ראשון בעברית. הוא מנהל בית ספר  בשכונה ששייכת לחמולה שונה מחמולתו. לכן הוא לא נסבל אצל התלמידים.לכן בחר בסגן חזק ובעל מעמד מהחמולה שבשכונה


המשימה שלך

אתה מנהל קשוח לא מוותר ועצבני. כשידעת ששני המורים -יוסף ועודי- לומדים ביום ראשון לתעודת הוראה,והם נעדרים. הזמנת אותם לחדרך והתחלת לנזוף בהם. והכרחת אותם לעזוב את לימודיהם במכללה. אתה לא וותרת להם


משאבים

מערכה - 01

נאסר סגן מנהל

נאסר אדם חמוד גמיש ופשרן. הוא בן 35 נשוי ולאב ל5 ילדים.בעל תואר ראשון בחינוך גופני.

המנהל בחר בו להיות סגן כי הוא בעל מעמד וחזק בחמולה שלו. הוא השולט בבית הספר


המשימה שלך

נאסר:אתה מקורב מאוד למנהל, שולט סדר בבית-הספר. באותו זמן אתה חבר טוב למורה המתחיל יוסף.

אתה אוהב לפתור את הבעיות ומגשר בין שני הצדדים, בלי שאף אחד ייפגע


משאבים

מערכה - 01

מרעי מדריך ומעביר קורס חונכות במכללה

מרעי הוא מרצה במכללה, מעביר קורס חונכות. הוא בן 59. 


המשימה שלך

מרעי: אתה אדם אדיש לא אוהב להתעמת עם מנהלים. במקרה הזה אתה פונה למנהל פעם אחת וראית  שהמנהל קשוח ולא ממלא את דרישותיך.אתהביקשת משני המורים -יוסף ועודי- לשקול את העניין או שהם ממשיכים בבית הספר ולוותר על הלימודים במכללה או שהם עוזבים את עבודתם בבית הספר.. גמיש ואוהב שקט תעשייתי


משאבים

מערכה - 01

מערכה 1: פגישה במשרד המנהל



1.

הודעה פומבית

את משתתפים כעת בישיבת כל הצוות. עליכם להחליט בקשר לשני המורים החדשים: ממשיכים או לא?



2.

הודעה פרטית (זמן מה אחרי הודעה קודמת)

יוסף:

אתה רוצה לפתור את הסכסוך עם המנהל ולהמשיך ללמוד. נסה לשכנע את כולם שעל אף שלא סיפרת למנהל שאתה מתחיל ללמוד על ההנהלה לסלוח לך ולאפשר לך להמשיך בלימודים לצד ההוראה. 

עודי:

אתה זקוק מאוד לעבודה ואם לא תהיה ברירה תוותר על הלימודים ותמשיך בעבודה בבית הספר. 

סאלם:

אתה כועס על המורים החדשים שפגעו באמון שנתת בהם. בנוסף אתה לא רוצה שיחסר מורה מהמערכת בשום אופן ופנים. נסה לשכנע את המורים לעזוב את הלימודים ולהתמקד בעבודה בבית הספר. 

נאסר:

אתה לא אוהב את כל הבלאגן שנוצר סביב העניין. נסה לגשר בין שני הצדדים לטובת בית הספר.

מרעי:

אתה רוצה לגשר בין המורה לבין בית הספר כך שהמורים יוכלו להמשיך ללמוד. 



3.

הודעה פומבית (זמן מה אחרי הודעה קודמת)

סגן המנהל: התקשר ליוסף והודיע לו שיחזור לבית הספר ,על מנת למצוא פתרון לדילמה



4.

הודעה פומבית (זמן קצר לפני הודעה הבאה)

שני הצדדים מתבצרים בעמדותיהם. המנהל קשוח ולא מוותר ויוסף חייב ללמוד. כיצד תגיעו להבנה?



הודעת סיום

תודה רבה שהשתתפתם, נפנה כעת לדיון בכתה



נקודות מעניינות לדיון

מה דעתכם? האם הושג פתרון לבעיה? האם אפשר היה לנהוג אחרת?