יחידה בחברה - תסריט המשחק אני, אתה והוא בקבוצה אחת


רקע

יניב תלמיד כתה ד'.

הוא הגיע אל ביה"ס לפני שנתיים. ילד חייכן, מעט ביישן חובב לגו ואלוף בבניית רובוטים. יניב נמנע ממשחק הכדורגל וחלק מילדי הכתה יורדים עליו כיון שאינו ספורטאי.

יניב ילד נדיב. כשחברים באים אליו הוא משתף במשחקיו המיוחדים ומאפשר להם להתנסות במשקפי התלת מימד ובמשחקי המחשב שלו.

לאחרונה, ילדי הכתה ממעטים לקבל את הזמנתו להפגש אחה"צ והדבר משפיע על מצב רוחו וגם על הישגיו בכתה כיון שהוא אינו מוצא מקום בקבוצות הלימוד.

יניב חש פגוע ומרבה להתבודד, לעיתים אינו רוצה להגיע אל ביה"ס. הוריו של יניב מוטרדים מאד.

 

הדמויות

גלית תלמידת הכתה

גלית היא מלכת הכתה. היא תלמידה מצטיינת, חכמה, יפה מקובלת על רב הילדים. סביר להניח שדבריה של גלית ישפיעו על ילדים רבים בכתה.


המשימה שלך

דמות יקרה, עלייך לשכנע  איזו עמדה יש לנקוט והאם נחוצה נקיטת עמדה כלפי חבר הכתה ... נסי לבסס את דברייך בעזרת המקורות שניתנו לך. תוכלי ללמוד מהם המון!

 


משאבים


ניל תלמיד הכתה

ניל ספורטאי מצטיין, הוא מארגן מידי יום את משחק הכדורגל בהפסקות ואף מחליט מי ישחק ומי לא. ניל מפריע לעיתים בשיעורים ומתקשה להתרכז. לרב מתגייסים תלמידים לסייע לניל בשיעורים. ניל מעריך בעיקר את חבריו הספורטאים ומזלזל לעיתים בתחומי עניין אחרים.


המשימה שלך

דמות יקרה, עלייך לשכנע את הפאנל ... נסי לבסס את דברייך בעזרת המקורות שניתנו לך. תוכלי ללמוד מהם המון!


משאבים


בנאל מורה

בנאל הוא מורה  בביה"ס. הוא מחנך הכתה וגישתו היא עידוד כל תלמיד להצליח


המשימה שלך

דמות יקרה, עלייך לשכנע את הפאנל ... נסי לבסס את דברייך בעזרת המקורות שניתנו לך. תוכלי ללמוד מהם המון!


משאבים


גילה מנהלת בית הספר

גילה היא מנהלת ביה"ס המעורבת בכל דבר ופועלת לקידום כל תלמיד ולשמירת אקלים נעים והישגים לימודיים


המשימה שלך

דמות יקרה, עלייך לשכנע את הפאנל ... נסי לבסס את דברייך בעזרת המקורות שניתנו לך. תוכלי ללמוד מהם המון!


משאבים


שונית אמא של יניב

אמא של יניב היא אמא פעילה בביה"ס, מתנדבת לסייע באירועים ונכונה לארח חברים.

שונית היא ציירת מפורסמת ולאחרונה ילדה אח ליניב. שונית מטרדת ממצבו החברתי של יניב


המשימה שלך

דמות יקרה, עלייך לשכנע את הפאנל ... נסי לבסס את דברייך בעזרת המקורות שניתנו לך. תוכלי ללמוד מהם המון!


משאבים


מערכה 1:



1.

הודעה פומבית



2.

הודעה פרטית (זמן קצר אחרי הודעה הקודמת)

גלית:

עליך להסביר ש... בהתבסס על המקורות שניתנו לך. כדאי לך לקרוא בעיון!

ניל:

עליך להסביר ש... בהתבסס על המקורות שניתנו לך. כדאי לך לקרוא בעיון!

בנאל:

עליך להסביר ש... בהתבסס על המקורות שניתנו לך. כדאי לך לקרוא בעיון!

גילה:

עליך להסביר ש... בהתבסס על המקורות שניתנו לך. כדאי לך לקרוא בעיון!

שונית:

עליך להסביר ש... בהתבסס על המקורות שניתנו לך. כדאי לך לקרוא בעיון!



3.

הודעה פומבית (זמן קצר אחרי הודעה הקודמת)



4.

הודעה פומבית (זמן מה אחרי הודעה קודמת)



הצבעה

[username], אחרי ששמעת (והשמעת) את כל הטיעונים, כיצד לדעתך יש לנהוג בנושא XXX?



אפשרות 1

אפשרות 2



הודעת תוצאה למקרה שרוב חברי הקבוצה הצביעו אפשרות



אפשרות 1

אפשרות 2



נקודות מעניינות לדיון