לשתף או לא לשתף, זאת השאלה - תסריט המשחק השאלות הכרוכות בשיתוף תכנים בעולם דיגיטלי


רקע

צהריים טובים,

הזמנתי אתכם בכדי שתעזרו לי להכריע בסוגיה חשובה שמטרידה את כולנו.

להזכירכם, רכזת התקשוב של ביה"ס ביקשה בישיבה האחרונה מהמורים להעביר ולשתף  בתכנים ייחודיים, על מנת שאלה יועלו

לפורטל הבית ספרי, לטובת התלמידים, ההורים וקהילת המורים העירונית.

לטענת הרכזת, מורים רבים מבתי ספר אחרים בעיר מעלים מידי יום לפורטל יחידות לימוד והיא נשאלה לא אחת מדוע מורי בית הספר שלנו,

אינם תורמים ומשתפים בחומרי לימוד כמו כולם?

בעקבות דברים אלו, סערו הרוחות בחדר המורים. חלק הסכימו עם הרכזת וחלק מחו בחריפות על בקשה זו.

כינסתי אתכם היום בכדי לדון בנושא ובסופו של דבר לקבוע את מדיניות בית ספרנו!

מחכה כבר לשמוע את דעותיכם המלומדות,

בהערכה,

מנהל בית הספר

***

בקרוב תשתתפו במשחק תפקידים מקוון. עקבו אחר ההוראות, היכנסו לנעלי הדמות שתקבלו וקראו היטב את המקורות שיצורפו לכם על מנת שתוכלו לבסס את דבריכם.

בהצלחה!

הדמויות

שלומי מנהלי מנהל בית הספר

מנהל את בית הספר מזה שש שנים.

ידוע כמנהל משתף, המפרסם את העשייה הייחודית המתקיימת בבית ספרו הן בפורטל העירוני והן בפתיחת דלתות בית הספר ללמידת עמיתים.

מאמין שסביבות טכנולוגיות עירוניות הנן כלי לשיווק ומיצוב בית הספר בקהילה


המשימה שלך

שלומי, בביסוס עמדתך, נסה להשתמש בטיעונים המתייחסים לפומביות, לשקיפות, לעוצמת השיתוף בעשייה הייחודית המתקיימת בתוך בית הספר ולהד ששיתוף זה יוצר בתוך הקהילה ותורם לגאוות יחידה.

קרא היטב את המשאבים שיצורפו לך. תוכל ללמוד מהם המון!


משאבים

מערכה - 01

גידי הנגדי מורה למדעים

מורה מוערך מאוד בקרב הצוות. מתנגד מאוד לשינויים פדגוגיים טכנולוגיים, חרד לשימוש ברשתות חברתיות באינטרנט.


המשימה שלך

גידי, עליך לשכנע את הפאנל בעמדתך נגד שיתוף בתכנים, תוך הדיפת שינויים פדגוגיים משולבי טכנולוגיה. העלה טיעונים בדבר נזקי השיתוף באינטרנט, לרבות הרשתות החברתיות. 

קרא היטב את המשאבים שיצורפו לך. תוכל ללמוד מהם המון!


משאבים

מערכה - 01

תמרה תגמולי רכזת תקשוב

רכזת התקשוב של בית הספר, יוזמת ומובילה תהליכים פדגוגיים, סבורה כי עליה ועל צוות המורים,  לקבל פיצוי ותמורה עבור חומרים שפיתחו בעמל רב, כשם שכניסה לסביבות אופק וגלים כרוכה בתשלום.


המשימה שלך

תמרה, עלייך לשכנע את הפאנל בעמדתך נגד שיתוף בתכנים ללא תמורה. נסי לבסס את דברייך בעזרת טיעונים הקשורים לעומס, לדרישות הגבוהות ולשעות ההשקעה ללא תמורה.


משאבים

מערכה - 01

עלמא גלובל מדריכה עירונית מובילה מערכי חדשנות בעיר

בעלת תואר שני בתכנון לימודים, כחלק מתפקידה היא אחראית על קידום וניראות העשייה החינוכית החדשנית בעיר ובמחוז. עלמא פונה לבתי הספר בבקשה להעלות לפורטל ולפרסם תהליכים פדגוגיים חדשניים בסביבות טכנולוגיות 


המשימה שלך

עלמא יקרה, עלייך לשכנע את הפאנל בעמדתך החיובית ביחס לשיתוף תכנים. נסי לבסס את דברייך בעזרת טיעונים הקשורים לקידמה, לחדשנות, למיומנויות המאה - 21,  לעולם הדיגיטלי בו אנו חיים ולעושר הרעיוני בתכנים, בחמרים מגוונים המועלים באינטרנט לטובת הכלל.

קראי היטב את המשאבים שיצורפו לך. תוכלי ללמוד מהם המון!

 


משאבים

מערכה - 01

גרופי קהלני יו"ר וועד ההורים ופעיל שכונות

עורך דין במקצועו, מעורב מאוד בחיי בית הספר והקהילה, רותם את הקהילה לכל משימה, מדווח ומפרסם ברשתות החברתיות בהן הוא שותף אודות העשייה הבית ספרית, אינו מחשיב את פורטל בית הספר כאמצעי לשיתוף הקהילה


המשימה שלך

גרופי, עליך לשכנע את הפאנל, בעד פרסומים מידיים ושוטפים בכל רגע נתון, לטובת הקהילה. פרסומים אלה מטרתם שיתוף ההורים בכל פעילות המתקיימת בתוך בית הספר


משאבים

מערכה - 01

מערכה 1: לשתף או לא לשתף?



1.

הודעה פומבית

שלום לכולם,

התכנסנו כאן , על מנת לקיים דיון סביב שיתוף ופרסום תכנים בפורטל,

מתוך העשייה הבית ספרית.

נשמח שבשלב הראשון כל משתתף יציג (בצ'אט למטה) את דעתו בסוגיה,

בבקשה כתבו טיעונים מנומקים וברורים, תוך הסתמכות על מקורות המידע.

זכרו, אתם מייצגים את מליאת ביה"ס והקהילה.

אבקש מכם גם להתייחס זה לדברי זה.

תודה



2.

הודעה פרטית (זמן מה לפני הודעה הבאה)

שלומי מנהלי:

שלומי, זכור !  בביסוס עמדתך השתמש בטיעונים, המתייחסים ליתרונות השיתוף והשקיפות של העשייה הייחודית המתקיימת בתוך בית הספר. שיתוף זה יוצר הד בקהילה ומעצים את גאוות היחידה.

גידי הנגדי:

גידי, זכור ! אתה המתנגד הראשי לשיתוף ולפרסום ברשתות החברתיות באנטרנט. סכנות הרשת, הם אלה העומדות נגד עיניך.

 

תמרה תגמולי:

תמרה, עלייך לשכנע את הפאנל בעמדתך נגד שיתוף מהסיבות הבאות: אין את התנאים הדרושים הכוללים את משאב הזמן והתגמול בצד פיתוח חומרים ייחודיים. התפקיד כולל דרישות רבות ועומס רב.

 

עלמא גלובל:

עלמא, את מחוברת לעולם העכשווי הכולל תיעוד, שיתוף והתנהלות ברשת כחלק בלתי נפרד מהשגרה. מאוד חשוב  לך לפרסם בפורטל את העשייה החינוכית החדשנית, שאת מובילה בבתי הספר. עלייך לקדם תפיסה זו בקרב חדרי מורים

 

גרופי קהלני:

גרופי, כאב דואג ופעיל אתה מעוניין שבית הספר יהיה עדכני ורציני, אתה בטוח שנראות העשייה הבית ספרית מחזקת את תדמיתו, לכן אתה דואג לשווק בקרב ההורים את כל הנעשה בבית הספר. אתה רואה בכך חלק מהמחויבות שלך כיו"ר ועד הורים



3.

הודעה פומבית (זמן מה לפני הודעה הבאה)

חברות וחברים,

ברגע זה הגיעו מספר הורים של תלמידים והתלוננו בכעס רב, מדוע הם צריכים ללמוד על פעילות ייחודית שחוו ילדיהם בשיתוף עם תלמידים מבתי ספר נוספים, מתוך פורטל של בית ספר אחר ומפרסומים ברשתות החברתיות בהן פעיל גרופי קהלני, יו"ר וועד ההורים, בעוד בית הספר שלהם לא פרסם דבר !

האם לדעתכם התלונה של ההורים מוצדקת ?

 מהי עמדתכם בנושא ? אנא, נמקו את דבריכם.



4.

הודעה פומבית (זמן מה לפני הודעה הבאה)

חברות וחברים,

עכשיו נודע לנו שבית ספר מחיפה זכה בפרס בינלאומי  יוקרתי ביותר וזאת בזכות תכני למידה יצירתיים שמוריו ותלמידיו פרסמו (הבה נודה שהדבר מעורר קנאה...)

אשמח לשמוע את דעתכם על כך. האם החדשות הללו  משנות את דעתכם כאן בדיון? 



5.

הודעה פומבית (זמן מה אחרי הודעה קודמת)

הי,

בחרו בבקשה דמות אחת שאינכם מסכימים עמה.

ציינו בבקשה מדוע ונסו לאתגר את אותה דמות!

 



6.

הודעה פומבית (זמן מה לפני הודעה הבאה)

הי חברות וחברים,

כשחושבים על זה, קשה לשמור על אתר בית ספר דינמי ומעודכן מבלי 'ליפול' מדי פעם לביקורות של ההורים או , לא עלינו, להפרות של זכויות יוצרים.

אנא התייחסו לבעיה זו והציעו פתרונות!

(האם בעיה זו משנה את דעתכם?)



הצבעה

[username], אחרי ששמעת (והשמעת) את כל הטיעונים, האם לדעתך האישית, יש להעלות ולפרסם כתבות, תכניות וחומרי למידה שפותחו בקרב המורים, בפורטל הבית ספרי?



אפשרות 1
כן
אפשרות 2
לא
אפשרות 3
יש לי רעיון אחר ואשמח להציג אותו במליאת הכיתה


הודעת תוצאה למקרה שרוב חברי הקבוצה הצביעו אפשרות



אפשרות 1

תודה רבה על דיון מרתק ומלמד.

אפעל בהתאם להחלטת רוב חברי הקבוצה ואדאג שנתחיל לפרסם ולשתף תכנים בפורטל הבית ספרי שלנו.

נפגש לדיון בכיתה.

מנהל בית הספר


אפשרות 2

תודה רבה על דיון מרתק ומלמד.

אפעל בהתאם להחלטת רוב חברי הקבוצה ואדאג שנפסיק לפרסם ולשתף תכנים בפורטל הבית ספרי שלנו.

נפגש לדיון בכיתה.

מנהל בית הספר


אפשרות 3

תודה רבה על דיון מרתק ומלמד. התרשמתי מאוד מהרעיונות היצירתיים שלכם.

אשמח לשמוע את כולם בדיון בכיתה!

מנהל בית הספר




נקודות מעניינות לדיון

  1. התייחסו לתוצאות ההצבעה בקבוצות השונות ולטיעונים מעניינים שעלו.
  2. דונו בחששות של הורים לפרסום חומרים ותוצרים ייחודים שפיתחו.
  3. האם לדעתכם פרסום מובנה ורציף בפורטל בית הספר, עשוי להפחית פרסומים לא רצויים על ידי גורמים שונים ברשתות החברתיות?
  4. האם לדעתכם השתייכות לקהילה עירונית חדשנית ופורצת דרך,  מחייבת שיתוף?