העתיקים מול המודרנים - גרסת 2020 - תסריט המשחק הוראה פרונטלית או פדגוגיה דיגיטלית


רקע

האקדמיה גועשת, מצד אחד ניצבים מרצים ומרצות חסידי השיטה הפרונטלית הקלאסית, ומן הצד השני מרצות ומרצים שרוצים להמיר את ההוראה הפרונטלית בפרקטיקות החדשניות שמציעה הפדגוגיה הדיגיטלית. המועצה האקדמית של מכללת כלניות מתכנסת הערב לדיון שבסופו הצבעה - איזו גישת הוראה תיושם בקורסי הליבה שלה?

הדמויות

בלה שיעורי מרצה למשפטים

בלה שיעורי - מרצה למשפטים, דוגלת בחוק וסדר: המרצים מלמדים והסטודנטים מקשיבים, שואלים ומסכמים. בלה חובבת סייף וגינון. הספר האהוב עליה ביותר הוא: To Serve Them All My Days. בלה מצדדת בשיטת ההוראה הפרונטלית המסורתית.

 


המשימה שלך

נסי לשכנע את הקולגות שלך שיש להמשיך וללמד את קורסי הליבה במכללה בצורה פרונטלית.


משאבים


צ'רלי שעשוע מרצה למדעי המחשב

צ'רלי שעשוע - מרצה למדעי המחשב, הדוגל באימרה: "אין אף אימרה שאני דוגל בה! הפתיעו אותי ...". איזה ספר משעשע אותו במיוחד? נחשו ...  צ'רלי סבור שבמאה ה-21 אוריינות דיגיטלית חייבת להיות מרכיב מהותי ומרכזי בתהליך ההכשרה של פרחי הוראה.

 


המשימה שלך

נסה לשכנע את הקולגות שלך שבהוראת קורסי הליבה במכללה, חיוני לעבור להוראה/למידה מקוונת.


משאבים


פרח צוף מרצה למדעי איכות הסביבה

פרח צוף - מרצה למדעי איכות הסביבה, המאמינה שרק דרך החזרה לטבע, לשורשים, לאוויר הפתוח ולמפגש הבלתי אמצעי בין אדם לזולתו נשיב ליקום ולחברה האנושית את ההרמוניה והאיזון שאיבדנו. "העולם כולו הוא ספר פתוח - כל שצריך הוא לפקוח את כל החושים לקראתו." פרח מאמינה שיש להוציא את התלמידים מכיתות סגורות, אל מרחבים פתוחים ו"נקיים" ממכשירים אלקטרוניים. 

 


המשימה שלך

 

נסי לשכנע את הקולגות שלך שבהוראת קורסי הליבה במכללה, אין לעבור  להוראה/למידה מקוונת.


משאבים


בר חתרני מרצה לפילוסופיה יהודית

בר חתרני - מרצה לפילוסופיה יהודית בעל חזון חינוכי ייחודי, בר מאמין שיש לשלב בין עקרונות ומרחב "החינוך הביתי" לבין מודל "בית הספר" באופן המאפשר יצירת קהילה לומדת. במודל הזה הלימוד נערך גם בבית וגם בבית הספר, גם בהדרכת מורים וגם בהדרכת ההורים. הכלים הדיגיטליים? - אלו הם אמצעים מרכזיים ואפקטיביים ללמידה עצמית וללמידה א-פורמאלית.

והספר החביב עליו? כמובן, ספרו של ניל, בית הספר סאמרהיל.

 

 


המשימה שלך

נסה לשכנע את הקולגות שלך שבהוראת קורסי הליבה במכללה, כדאי לעבור להוראה/למידה מקוונת.


משאבים


מערכה 1:



1.

הודעה פומבית

שלום לכל!

חברי וחברות המועצה הנכבדים, התכנסנו היום כדי להכריע בשאלה איזו גישת הוראה אנו רוצים ליישם בשנה הבאה בקורסי הליבה שלנו. אם להמשיך בהוראה הפרונטלית, או לאמץ ולהטמיע את הפדגוגיה הדיגיטלית. 

אך לפני ההצבעה אנו נקיים דיבייט.

בזמן העומד לרשותכם, אנא הציגו בצורה ברורה ומנומקת את עמדתכם/ן.

שימו לב, דאגנו לכם לעמדת מחשב ולקישוריות לרשת, אתם רשאים לנצל זאת.

  



2.

הודעה פרטית (זמן קצר אחרי הודעה הקודמת)

בלה שיעורי:

אנא הציגי בצורה ברורה ומנומקת את עמדתך.

צ'רלי שעשוע:

אנא הצג בצורה ברורה ומנומקת את עמדתך.

פרח צוף:

אנא הציגי בצורה ברורה ומנומקת את עמדתך.

בר חתרני:

אנא הצג בצורה ברורה ומנומקת את עמדתך.



3.

הודעה פומבית (זמן קצר אחרי הודעה הקודמת)

שימו לב, לרשותכם/ן עוד שש דקות להצגת עמדתכם/ן.



4.

הודעה פומבית (זמן קצר אחרי הודעה הקודמת)

אנא קראו את דברי הקולגות שלכם והגיבו להם. 



הצבעה

הגיע הזמן להיפרד מן הדמות ששיחקתם/ן ולהצביע על פי הדעה האישית שלכם/ן:
האם יש ללמד את קורסי הליבה במכללה בצורה פרונטלית או מקוונת ?

 

 



אפשרות 1
בעד הוראה פרונטלית
אפשרות 2
בעד פדגוגיה דיגיטלית (הוראה/למידה מקוונת)


הודעת תוצאה למקרה שרוב חברי הקבוצה הצביעו אפשרות



אפשרות 1

ההוראה הפרונטלית נבחרה. נפגש בכיתות!


אפשרות 2

הפדגוגיה הדיגיטלית נבחרה. נפגש בזום ובמודל!




נקודות מעניינות לדיון

.