העתיקים מול המודרניים (גרסה שנייה) - תסריט המשחק הוראה פרונטלית או פדגוגיה דיגיטלית


רקע

האקדמיה גועשת, מצד אחד ניצבים מרצים ומרצות חסידי השיטה הפרונטלית הקלאסית, ומן הצד השני מרצות ומרצים שרוצים להמיר את ההוראה הפרונטלית בפרקטיקות החדשניות שמציעה הפדגוגיה הדיגיטלית. המועצה האקדמית של מכללת כלניות מתכנסת הערב לדיון שבסופו הצבעה – איזו גישת הוראה תיושם בקורסי הליבה שלה?

אמונות מתנגשות, חששות, טעמי גאווה ויוקרה וכמובן שיקולים כלכליים - כל אלו מלהיטים כאן את היצרים. לפני ההצבעה יערך דיבייט בין נציגי המחנות.

הדמויות

בלה שיעורי מרצה למשפטים

בלה שיעורי - מרצה למשפטים, דוגלת בחוק וסדר: המרצים מלמדים והסטודנטים מקשיבים, שואלים ומסכמים. בלה חובבת סייף וגינון. הספר האהוב עליה ביותר הוא: To Serve Them All My Days
בלה מצדדת בשיטת ההוראה הפרונטלית המסורתית.


המשימה שלך


משאבים


צ'רלי שעשוע מרצה למדעי המחשב

צ'רלי שעשוע – מרצה למדעי המחשב, הדוגל באימרה: "אין אף אימרה שאני דוגל בה! הפתיעו אותי ...". איזה ספר משעשע אותו במיוחד? נחשו ...

צ'רלי סבור שבמאה ה-21 אוריינות דיגיטלית חייבת להיות מרכיב מהותי ומרכזי בתהליך ההכשרה של פרחי הוראה.


המשימה שלך


משאבים


פרח צוף מרצה למדעי איכות הסביבה

פרח צוף – מרצה למדעי איכות הסביבה, המאמינה שרק דרך החזרה לטבע, לשורשים, לאוויר הפתוח ולמפגש הבלתי אמצעי בין אדם לזולתו נשיב ליקום ולחברה האנושית את ההרמוניה והאיזון שאיבדנו. "העולם כולו הוא ספר פתוח – כל שצריך הוא לפקוח את כל החושים לקראתו".

פרח מאמינה שיש להוציא את התלמידים מכיתות סגורות, אל מרחבים פתוחים ו"נקיים" ממכשירים אלקטרוניים.


המשימה שלך


משאבים


בר חתרני מרצֶה לפילוסופיה יהודית

בר חתרני – מרצֶה לפילוסופיה יהודית בעל חזון חינוכי ייחודי. בר מאמין שיש לשלב בין עקרונות ומרחב "החינוך הביתי" לבין מודל "בית הספר" באופן המאפשר יצירת קהילה לומדת. במודל הזה הלימוד נערך גם בבית וגם בבית הספר, גם בהדרכת מורים וגם בהדרכת הורים.   

הכלים הדיגיטליים? – אלו הם אמצעים מרכזיים ואפקטיביים ללמידה עצמית וללמידה א-פורמאלית.    

והספר החביב עליו? כמובן, ספרו של ניל, בית הספר סאמרהיל.


המשימה שלך


משאבים


מערכה 1: העתיקים מול המודרניים



1.

הודעה פומבית

שלום לכל!

חברי וחברות המועצה הנכבדים, התכנסנו היום כדי להכריע בשאלה איזו גישת הוראה אנו רוצים ליישם בשנה הבאה בקורסי הליבה שלנו. אם להמשיך בהוראה הפרונטלית, או לאמץ ולהטמיע את הפדגוגיה הדיגיטלית.

אך לפני ההצבעה אנו נקיים כעת דיבייט.

לרשותכם חמש דקות להציג את עמדכם/ן. לאחר מכן, תתבקשו להגיב לדברי העמיתים.

שימו לב, דאגנו לכם לעמדת מחשב וקישוריות לרשת, אתם רשאים לנצל זאת.



2.

הודעה פומבית (זמן קצר אחרי הודעה הקודמת)



הצבעה

כעת כל קבוצה מוזמנת להצביע "בדעת רוב":



אפשרות 1
הקבוצה מצדדת בהוראה פרונטלית
אפשרות 2
הקבוצה מצדדת בפדגוגיה דיגיטלית
אפשרות 3
שוויון (אם אין רוב מכריע בקבוצה)


הודעת תוצאה למקרה שרוב חברי הקבוצה הצביעו אפשרות



אפשרות 1

ההוראה הפרונטלית נבחרה!


אפשרות 2

הפדגוגיה הדיגיטלית נבחרה!


אפשרות 3

המממ ... באין הכרעה, יהיה עלינו לשוב ולהתכנס בשבוע הבא !




נקודות מעניינות לדיון