העתיקים מול המודרנים - תסריט המשחק הוראה פרונטלית או פדגוגיה דיגיטלית


רקע

האקדמיה גועשת, מצד אחד ניצבים מרצים ומרצות חסידי השיטה הפרונטלית הקלאסית, ומן הצד השני מרצות ומרצים שרוצים להמיר את ההוראה הפרונטלית בפרקטיקות החדשניות שמציעה הפדגוגיה הדיגיטלית. המועצה האקדמית של מכללת כלניות מתכנסת הערב לדיון שבסופו הצבעה – איזו גישת הוראה תיושם בקורסי הליבה שלה?

אמונות מתנגשות, חששות, טעמי גאווה ויוקרה וכמובן שיקולים כלכליים - כל אלו מלהיטים כאן את היצרים. לפני ההצבעה יערך דיבייט בין נציגי המחנות

הדמויות

בלה שיעורי מרצה למשפטים

בלה שיעורי - מרצה למשפטים, דוגלת בחוק וסדר: המרצים מלמדים והסטודנטים מקשיבים ומסכמים, שואלים שאלות ומתרגלים ומתרגלים ומתרגלים. בלה חובבת סייף וגינון. הספר האהוב עליה ביותר הוא: To Serve Them All My Days
בלה מצדדת בשיטת ההוראה הפרונטלית המסורתית. לשיטתה, אי אפשר "לחשוב מחוץ לקופסה" לפני שלמדנו להכיר את "הקופסה", לפני שרכשנו את היסודות של תחום הדעת. הרגלי חשיבה מוּבְנים וברורים והרגלי עבודה מסודרים הם אלו שהוכיחו את עצמם לאורך הדורות והם אלו שמצמיחים א.נשים כמו עדה יונת, וישראל אומן !


המשימה שלך

עליך להציג את עמדתך ולנסות לשכנע את חברי וחברות המועצה האקדמית לבחור בהוראה הפרונטלית.


משאבים


צ'רלי שעשוע מרצה למדעי איכות הסביבה

צ'רלי שעשוע – מרצה למדעי איכות הסביבה, הדוגל באימרה: "אין אף אימרה שאני דוגל בה! הפתיעו אותי ..." איזה ספר משעשע אותו במיוחד? נחשו ...
צ'רלי מאמין בכוחה של הפדגוגיה הדיגיטלית לעודד מעורבות פעילה של הלומדים. לשיטתו, אם רוצים שתלמידים לא "ישארו מאחור", יש להשתמש בטכנולוגיה כדי לקדם חשיבה יצירתית וכדי לזמן התמודדות עם פרספקטיבות מרובות שכל כך חיונית במאה ה-21. חייבים לעשות "מהפך" (!) במבנה הכיתות ולהפוך אותם למרחבי משחק מגוונים ומזמינים.


המשימה שלך

עליך להציג את עמדתך ולנסות לשכנע את חברי וחברות המועצה האקדמית לבחור בפדגוגיה דיגיטלית.


משאבים


מערכה 1: העתיקים מול המודרנים



1.

הודעה פומבית

שלום לכל!

חברי וחברות המועצה הנכבדים, התכנסנו היום כדי להכריע בשאלה איזו גישת הוראה אנו רוצים ליישם בשנה הבאה בקורסי הליבה שלנו. אם להמשיך בהוראה הפרונטלית, או לאמץ ולהטמיע את הפדגוגיה הדיגיטלית.

אך לפני ההצבעה אנו נקיים כעת דיבייט.

לרשותכם חמש דקות להציג את עמדכם/ן.

שימו לב, דאגנו לעמדת מחשב וקישוריות לרשת, אתם רשאים לנצל זאת.



הצבעה

הגיע העת להיפרד מן הדמות הבדיונית ולהצביע על פי הדעה האישית שלכן/ם:



אפשרות 1
הוראה פרונטלית
אפשרות 2
פדגוגיה דיגיטלית


הודעת תוצאה למקרה שרוב חברי הקבוצה הצביעו אפשרות



אפשרות 1

ההוראה הפרונטלית נבחרה!


אפשרות 2

הפדגוגיה הדיגיטלית נבחרה!




נקודות מעניינות לדיון