תעלומת קורצ'אק האם ללכת עם הילדים או להנצל




דיון זה יעסוק בדילמת קורצאק - האם להציל את עצמו או למות עם הילדים שאותם גידל בבית היתומים שלו.

דיון זה יציג חמש דמויות המסתכלות בנקודת זוית שונה על הדילמה.



תסריט המשחק | תצוגה מקדימה
נושא לימוד:
כיתות: י' - יב'
יוצר/י המשחק : מאי דולב קארין לבקוביץ ורותם שחק

דרישות מוקדמות

יש לקרוא טוב את ההוראות.
יש להבין ולהיכנס לתוך הנעליים של הדמות אותה קיבלת.
יש לשכנע את המשתתפים האחרים בעמדה שאותה קיבלת.


מאי דולב קארין לבקוביץ ורותם שחק

הכירו את המשתתפים


  • יצחק בלפר

    בן שבע הגיע האמן יצחק בלפר לבית היתומים של יאנוש קורצאק בורשה הוא הגיע לשם עם הכיבוש הנאצי. יצחק העריץ את קורצאק נהג לפנות אליו למענה על שאלות, ספקות בעיות וחששות בעזרת מכתבים.

    קורצ'אק שימש עבורו דמות אב.

    יצחק רוצה שקורצ'אק ישאר איתו ושימשיך לשמור עליו מפני שכילד לא הבין לאן הולכים ורצה תמיכה.

  • סטפה וילצ'ינסקה

    הייתה מחנכת ומורה יהודייה פולנייה, בשנת 1919 שימשה כמנהלת הכללית של בית הילדים בעוד קורצאק משמש המנהל הראשי. 

    היא ארגנה חוג לנשים אמידות שהיו מוענות לסייע לבית היתומים.


    עם הכיבוש הנאצי הצליחו אנשי העין חרוד לארגן לה אפשרות לעזוב את פולין אך גם היא וגם קורצאק נשארו עם חניכיהם ברגיעהם האחרונים והלכו עם היתומים אל מותם בידי הנאצים.

  • קלאוס גודנטג

    קצין נאצי בפולין איפשר לקורצ'אק לרדת מהרכבת ולהציל עצמו. בעיניו קורצ'אק איש חשוב שיש להציל מהשמדה.

  • הלני זאיסמן

    הלני נאלצה פעמים רבות להתמודד לבדה עם המצוקות שכפתה עליהם המלחמה.
    היא האמינה בערכים של כבוד אהבת הזולת ועצמאות שיאנוש קורצאק פעל לפיהם.
    היא עבדה כפקידה ובכך פרנסה בעצמה את משפחתה משום שהייתה אם חד הורית, היה לה חשוב מהחינוך ומהערכים שיוטמעו בילדים שלה.


משאבים



ביקורות (0)


דירוג כולל למשחק

המשחק יצר דיון משמעותי

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד

המשאבים טובים ומותאמים

התלמידים נהנו


תמונות זכויות יוצרים