שילוב, למי ? מתי? ולמה? שילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל




חברים יקרים אני זקוקה לעזרתכם, בשבוע הבא תערך ועדת השמה בנוגע להמשך לימודיו של גלעד, גלעד ילד בן 9 עם שיתוק מוחין לומד בכיתה ג' בחינוך הרגיל לאחר שנתיים לימודים בחינוך המיוחד. אשמח אם תשתפו אותי בידע הרב שברשותכם ותעזרו לי למצוא לו את המסגרת המתאימה ביותר. 

שלכם,

אהובה אבן-חן

מפקחת על החינוך המיוחד.  



תסריט המשחק | תצוגה מקדימה
כיתות: אקדמיה
יוצר/י המשחק : אורית מויאל

דרישות מוקדמות

 עיון בחומרים המצורפים וחיפוש חופשי של מאמרים נוספים ברשת. 

הכרות עם נושא השילוב.

 


אורית מויאל

הכירו את המשתתפים


  • אורנה שרוני

    פרופסור שרוני, אורטופדית, אחראית על המרכז השיקומי במרכז הארץ. היא מטפלת בגלעד מגיל שנתיים מכירה את ההיסטוריה הרפואית שלו. פרופסור שרוני מאמינה שבגילאים הללו לטיפולים הפרהרפואיים יש חשיבות רבה מאד ולכן על גלעד להיות במסגרת המאפשרת כמות טיפולים מקסימלית, כלומר בחינוך המיוחד. 

  • שלומית מזור

    שלומית היא אמא של גלעד, ילד עם שיתוק מוחי, אח לאריאל בן 11 ונגה בת 7. החלום שלה היה שבנה ילמד במסגרת רגילה כמו האחים שלו, כמו כולם, אבל כעת לא כל כך בטוחה שעשתה את הצעד הנכון. אחרי שנה בבית הספר מצב רוחו של גלעד ירוד והיא תוהה האם עשתה את ההחלטה הנכונה כשהעבירה אותו לחינוך הרגיל. בנוסף שלומית מתקשה להשלים לגלעד את כל הטיפולים הפרארפואיים להם זקוק, הנסיעות לטיפולים אחה"צ באות על חשבון אחיו של גלעד ולכן נוטה לוותר על השילוב. 

  • מלי נתנזון

    מלי מורה ותיקה בבית הספר, שמחה על הצטרפותו של גלעד לכיתה ורואה שינוי לטובה באקלים הכיתתי כמו כן גם ניצנים של שינוי אצל גלעד. מלי מודעת לקשיים ויחד עם זאת מאמינה שתהליך התאקלמות מיטבית אורך יותר משנת לימודים אחת ולכן ממליצה להשאירו בחינוך הרגיל.  

  • רחל עוזרי

    רחל היא הסייעת הצמודה של גלעד מתחילת השנה, היא יושבת לידו במהלך השיעור וגם בהפסקות. רחל פועלת בהתאם להנחיות שקבלה בפגישה משותפת שנערכה עם ההורים וצוות בית הספר. רחל מודעת לקשיים של גלעד ויחד עם זאת רואה את השיפור בתחום החברתי שחל בגלעד מתחילת השנה ומאמינה שהשילוב נכון לגלעד. 

  • חופית בן דוד

    חופית, מחנכת ותיקה בחינוך המיוחד, תמכה במעבר של גלעד לחינוך הרגיל. חופית מאמינה שלשילוב חשיבות רבה לעתידו של גלעד, היא מודעת לקשיים אך מנסיונה המעבר לחיי הקהילה בגיל 21 יהיה קל יותר עבור תלמיד שהתנסה לפחות מספר שנים בלימודים בחינוך הרגיל. היא מאמינה שהחיים האמיתיים הם לא בית ספר לחינוך מיוחד.

    היא בקשר עם ההורים של גלעד ורואה חשיבות רבה בהישארותו של גלעד בשילוב. חופית עבדה מספר שנים עם השכבה הבוגרת בבית הספר ולקשיים שחווים אותם תלמידים במעבר לחיי הקהילה בגיל 21. חופית מאמינה שלגלעד יש את היכולת להשתלב בקהילה ולכן חושבת שמקומו בחינוך הרגיל. 


משאבים



ביקורות (0)


דירוג כולל למשחק

המשחק יצר דיון משמעותי

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד

המשאבים טובים ומותאמים

התלמידים נהנו