לנקום או לא לנקום? זו השאלה שאלת הנקמה במחזה "המלט" של שייקספיר




במשחק תפקידים זה מגלמים התלמידים את המלט וחבריו: לארטס, אופליה, פורטינברס והורציו - המתבקשים לייעץ לו האם לדעתם עליו לנקום את מות אביו או למצוא דרכים אחרות להעניש את קלאודיוס.

כדי לייעץ לו הם צריכים לקחת בחשבון את דרישות החברה, את העובדה שגם חלקם רוצים לנקום את מות אביהם, ואת אופיו הייחודי של המלט. 

 



תסריט המשחק | תצוגה מקדימה
נושא לימוד:
כיתות: י' - יב'
יוצר/י המשחק : יוכי שלח

דרישות מוקדמות

קריאת המחזה "המלט" של וויליאם שייקספיר 


יוכי שלח

הכירו את המשתתפים


  • המלט

    המלט, בנם של המלך המנוח המלט (האב) ושל גרטרוד, הוא סטודנט לפילוסופיה באוניברסיטת ויטנברג בגרמניה. לאחר מותו והפתאומי של אביו הוא נוטש את לימודיו וחוזר לדנמרק. העובדה שאמו, גרטרוד, מיהרה להינשא לקלאודיוס, דודו ואחיו של המלט האב - גרמה לו לחוש נבגד וכועס. 

    באחד הלילות מתגלה לו רוחו של אביו המת, המאשים את קלאודיוס שהרעיל אותו על ידי טפטוף רעל לאוזנו. "אם אי-פעם אהבת את אביך --- נקום את תועבת הפשע שעשו לו: רצח!", מצווה הרוח להמלט המזועזע. 

    המלט נשבע לנקום במהירות - אבל אז העניינים מסתבכים והנקמה מאחרת מאוד לבוא....

     

  • אופליה

    אופליה היא בתו של פולוניוס, יועץ המלך, ואחותו של לארטס, חברו הטוב של המלט. לאחר מות אביו המלט מתנכר לה ואחר כך הורג בשגגה את אביה (חושב שהוא קלאודיוס המסתתר מאחורי הוילון). אופליה משתגעת ומתה בטביעה בנחל.

  • לארטס

    לארטס הוא בנו של פולוניוס, יועצו של מלך דנמרק. הוא אחיה של אופליה, השומר עליה ויועץ לה כיצד לנהוג ביחסיה עם המלט. 

    לאחר שהמלט רוצח את פולוניוס ואופליה משתגעת ומתה, מחליט לארטס לנקום את נקמתם, וזומם עם קלאודיוס את הנקמה: לביים דו קרב ולהמית את המלט בחרב מורעלת.  

  • פורטינברס

    פורטינברס האב והמלט האב יצאו לדו קרב, בו המפסיד מאבד את חייו וממלכתו עוברת ליריבו. פורטינברס האב נהרג, ונורבגיה עברה לשליטת המלט האב. 

    פורטינברס הבן נחוש בדעתו להחזיר לעצמו את הממלכה והשלטון, ולשם כך מגייס סביבו צבא ויוצא לכיוון דנמרק. 

  • הורציו

    הורציו הוא סטודנט לפילוסופיה באוניברסיטת ויטנברג בגרמניה, חברו הטוב של המלט. הוא חוזר לאלסינור כדי להשתתף בהלווית המלך (המלט האב).

     


משאבים



ביקורות (0)


דירוג כולל למשחק

המשחק יצר דיון משמעותי

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד

המשאבים טובים ומותאמים

התלמידים נהנו