תחרויות או לא להיות דיון בעד או נגד תחרויות בבתי ספר יסודיים




מטרת המשחק היא לקדם דיון בנושא בעד או נגד תחרויות בבית ספר יסודי. הדמויות לקוחות מתוך מציאות אמיתית שמתרחשת בבתי ספר יסודיים. ניתן להתחבר לדמויות בשל קרבתן לעולמם של הילדים. באמצעות משחקים, סרטונים וכתבות הילדים יוכלו לצבור ידע בתחום הדעת של הדמות אותה הם מייצגים, ולהביע טיעון המחזק את השקפתה. נושא התחרויות בבתי הספר מתחבר לעולמם של ילדים רבים. בעזרת המשחק נוכל להעשירם בידע חדש ולחשוף אותם לנקודות מבט ועמדות שונות בתחום.

בנוסף, המשחק מזמן דיון וחשיבה על ערכים חברתיים וערכים מנוגדים כדוגמת חברות, הגינות, עזרה לזולת, הישגיות ותחרותיות.



תסריט המשחק | תצוגה מקדימה
נושא לימוד:
כיתות: ג' - ו'
יוצר/י המשחק : ניצן כהן שם טוב, לורן חיו, רחלי לוינסון

דרישות מוקדמות

בכיתות נמוכות רצוי להציג את הסיפור בכיתה לפני המשחק.


ניצן כהן שם טוב, לורן חיו, רחלי לוינסון

הכירו את המשתתפים


  • ברי צקלה

    ברי הוא מפקח חינוך גופני ארצי בשנתו העשירית ובקיא בחוקים בצורה יוצאת דופן. ברי היה חשוף להתנהגות לא ספורטיבית בתחרויות רבות. ברי מקפיד שהכללים יישמרו למען ההגינות והסדר הטוב. ברי דואג להגיע אחת לחודש לבתי ספר רבים ככל האפשר על מנת לוודא שכל החוקים מתקיימים כסדרם.  כמו כן, הוא מעריץ אדוק של חוזר מנכ"ל ושותף לחקיקת חוקים חדשים. ברי מתנגד נחרצות לקיום תחרויות מכל סוג שהוא בקרב תלמידי כיתות א-ד .

  • צילה רוץ

    צילה היא מורה חדשה בבית הספר "באליל מוד" זה עתה סיימה את שנת ההתמחות שלה ומקפידה לפעול על פי כללי המערכת.

    צילה אינה מאמינה בתחרויות, בהיותה בת 8 חוותה חוויה לא נעימה במהלך תחרות שכבתית (טורניר בין שתי כיתות). צילה מתנגדת נחרצות לתחרות ודואגת להנאתם ולשלומם כאחד של התלמידים.  

  • מיכה זק

    מיכה הוא התלמיד הכי חזק בכיתה, הכי מהיר ותמיד מגיע ראשון. מיכה הוא התלמיד הכי טוב בכדורגל, כדורסל וקפיצה לגובה. מיכה מגיב מאד קשה ולעיתים בצורה תוקפנית, להפסדים. מיכה דואג תמיד להיות הראשון בהכל ובכל מחיר.
    הוא נהנה מהתחרות בגלל הניצחון, כי זה אומר שאתה הטוב ביותר. המשפט שהכי מתאר אותו הוא "ניצחון בכל מחיר".

  • עדה גמר

    עדה גמר היא שחיינית אולימפית לשעבר. במהלך 12 שנים מחייה השתתפה בתחרויות הגדולות בעולם וייצגה את מדינת ישראל בכבוד. עדה מעודדת קיום תחרויות כי היא חושבת שהן מביאות את הילדים לרמת בגרות גבוהה, למצוינות, הישגיות ועליונות. עדה נאלצה להפסיק להתחרות בגלל פציעה בכתף. היא רוצה שבתה, אלה גמר בת ה-9, תלמידת בית הספר, תמשיך את דרכה ותגיע להישגים גבוהים יותר.

  • שירן אווי

    שירן, תלמידת כיתה ה', ספורטאית טובה. משתתפת לעיתים קרובות בתחרויות בית הספר ומצליחה להביא את הקבוצה להישגים גבוהים. שירן תמיד מתנדבת לעזור לאחרים גם במהלך משחק. היא מגלה אחריות קבוצתית ואישית ולוקחת הכל ברוח ספורטיבית. שירן בעד תחרות בתנאי שתתנהל בצורה הולמת ושלא תפגע במשתתפים. היא חושבת שתחרות יכולה לגרום להנאה, גיבוש הקבוצה ועידוד התלמידים להשתתף בפעילויות ספורט.


משאבים



ביקורות (0)


דירוג כולל למשחק

המשחק יצר דיון משמעותי

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד

המשאבים טובים ומותאמים

התלמידים נהנו