מלחמה לא קלה יוצרים קמפיין נגד השמנת יתר בקרב בני נוער




אחד מכל חמישה ילדים בכיתה א' בישראל סובל מעודף משקל, ובכיתה ז' מדובר כבר באחד מכל שלושה. כך עולה מנתונים חדשים של משרד הבריאות.

השמנת יתר הוגדרה על ידי ארגון הבריאות העולמי כמגפה הגדולה של המאה ‭.21-ה‬ השמנה כזו גורמת לסיכון מוגבר להתפתחות מחלות לב וכלי דם, וקשורה לשורה ארוכה של מצבי חולי נוספים, העלולים לסכן את הבריאות בטווח הקצר והרחוק. שיעור הילדים הסובלים מעודף משקל בישראל ובעולם כולו עלה ב-50% בעשורים האחרונים. מחקרים מראים כי לילד שהיה שמן בילדותו ובנעוריו יש סיכוי גבוה להפוך למבוגר שמן, לכן יש צורך בהפעלת תכניות התערבות שימנעו השמנה בקרב ילדים כבר מגיל צעיר.

(Ynet, 3.12.13)

***

משרד הפרסום הממשלתי מעוניין  לצאת בקרוב בקמפיין נרחב בנושא זה. בכדי ללמוד על הנושא ולחדד את המסר המרכזי, הוזמן פאנל מומחים מיוחד. אתם מוזמנים להצטרף לדיון ובסופו ליצור קמפיין פרסומי 'מנצח'.

בתום המשחק ניתן יהיה לערוך תערוכה של הפרסומות שהוכנו בקבוצות הדיון השונות.



תסריט המשחק | תצוגה מקדימה
כיתות: ז' - יב'
יוצר/י המשחק : אורית יוגב

דרישות מוקדמות

התלמידים יכנסו למערכת 2-3 ימים לפני המשחק בכדי להתכונן היטב.

בתום המערכה יחלק המורה את הכיתה לפי קבוצות הדיון ואלו יכינו פרסומת (שילוט חוצות) עפ"י המסקנות אליהן הגיעו במהלך הדיון. 


אורית יוגב

הכירו את המשתתפים


  • ד"ר קלוריה

    תזונאית קלינית. מומחית להשמנת יתר בני נוער. 

  • עו"ד פטישי

    שותף בכיר במשרד עו"ד. מתמחה בחקיקה בנושא מוצרי מזון ופרסום.

  • ד"ר חכמון

    פסיכולוג, חוקר ומרצה בעל שם עולמי בתחום בני הנוער. פרסם 3 רבי מכר בנושא של השמנת יתר בקרב בני נוער. 

    (פרט טריוויה: היה בעברו שמן מאוד ועבר בהצלחה ניתוח לקיצור קיבה לפני כעשור)

  • מאור

    לומדת בכיתה י' בבית ספר בירושלים.

    סובלת מהשמנת יתר. הוזמנה לפאנל בכדי להביא תובנות רלוונטיות של קהל היעד אליו מיועד הקמפיין.

  • ד. יפית

    בעלת משרד לייעוץ בנושא שיווק ופרסום. מרצה לתקשורת באוניברסיטה. 


משאבים



ביקורות (0)


דירוג כולל למשחק

המשחק יצר דיון משמעותי

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד

המשאבים טובים ומותאמים

התלמידים נהנו


תמונות זכויות יוצרים