הכיתה ה(יותר מדי) וירטואלית... היתרונות והחסרונות שבהשתלמויות באינטרנט




רינה, מורה וותיקה למדעים התבקשה לאחרונה לפתח ולהנחות השתלמות מקוונת.

לזכותה ייאמר שהיא עבדה קשה מאוד על פיתוח הקורס שכלל: חומרים  תיאורטיים (מאמרים עדכניים), תיאורי ניסויים, משימות לסטודנטים ועוד. למפגשים הסינכרוניים רינה גייסה שלושה מרצים אורחים שהציגו מצגות ארוכות אותן ניתן היה למצוא מאוחר יותר גם באתר הקורס.

לאכזבתה הרבה, אחרי שלוש יחידות שהעבירה התברר שיותר מחצי מהמשתלמים אינם ממלאים את המשימות וחלק גדול כלל לא נכנס לאתר הקורס.

רינה הנבוכה כינסה חמישה מורים שהיא מעריכה בכדי לברר מהן הסיבות לתופעה.

אתם מוזמנים להצטרף לדיון מרתק אודות היתרונות והחסרונות העולים בהשתלמויות המקוונות, חווית הלומד והמלמד, והגורמים המעכבים והמקדמים להצלחה.



תסריט המשחק | תצוגה מקדימה
כיתות: אקדמיה
יוצר/י המשחק : Lnet ו- To Be Education

דרישות מוקדמות

אין


Lnet ו- To Be Education

הכירו את המשתתפים


  • יוסי (שימוש בסיסי במחשב)

    יוסי הוא מורה למדעים בחטיבת ביניים בעל וותק של 30 שנה. הוא מצליח מאוד בעבודתו ולדבריו "מספיק גיר ולוח - והתלמידים רוקדים…."
    יוסי חושב שעדיפה למידה בקורסים בפיסג"ה בטענה שהאינטראקציה פנים אל פנים יעילה יותר למשתלמים וקלה יותר למרצה. הוא משתמש במחשב להכנת דפי עבודה לתלמידים שלו בכיתה וכן דפים להשתלמויות שהוא מעביר.

  • רעיה (מיומנת במחשב)

    רעיה היא מורה לספרות בתיכון שש שנתי. הוותק שלה בהוראה הוא 15 שנים. היא מיומנת מאד בשילוב מחשבים בהוראה ומפעילה את הלומדים בכיתתה הן בשיעורים הנלמדים בבית הספר והן בשיעורי הבית. רעיה התבקשה לכתוב קורס מתוקשב על בלדות. היא מאד התלהבה ובנתה קורס מתוקשב אליו נרשמו 32 משתלמים. בכל מהלך הקורס נשרה משתלמת אחת מסיבות אישיות.

  • דני (מיומן במחשב)

    דני הוא מורה לערבית בחטיבת הבינים. דני נרשם לקורס מקוון בנושא כלים מתוקשבים בשפה הערבית. דני נשוי ואבא ל - 4 ילדים צעירים. את הקורס בו הוא לומד הוא מבצע בשעות הערב המאוחרות. דני היה מאד פעיל בקורס, מצא כלים חדשים בנוסף לכלים שהוצגו בקורס, שיתף את חבריו לקורס ביישומים אותם בנה. את יחידת ההוראה אותה פיתח בסיום הקורס ניסה דני בכיתתו ושיתף את עמיתיו בקורס בתובנות מההתנסות במפגש הסינכרוני.

     

     

  • יעל (לא מיומנת מחשב)

    יעל היא מורה להיסטוריה בחטיבת הביניים. כחלק מן ההשתלמות המוסדית חוייבה יעל להשתתף בהשתלמות הניתנת רק בלמידה מרחוק. יעל לא מיומנת בשימוש במחשב הדברים היחידים שהיא עושה במחשב הם לכתוב דפי עבודה במעבד תמלילים, הקלדת ציונים במשוב ושימוש בדואר אלקטרוני. יעל ניסתה להחליף את ההשתלמות המוסדית בהשתלמות אחרת הניתנת בפסגה אבל לא מצאה השתלמות מתאימה. יעל נרשמה בלית ברירה להשתלמות המתוקשבת.

     

  • ד"ר רחל

    רחל חוקרת את תרבות הרשת. במחקריה היא מתייחסת לנושאים הקשורים להוראה למידה בקורסים מתוקשבים. בין נושאי המחקר שלה ניתן למצוא את הנושאים הבאים: אפקטיביות של קורס מתוקשב לעומת קורס דומה הניתן במפגשי פנים אל פנים, איכות תוצרי ההוראה בקורס מתוקשב, איכות התקשורת בין מנחה למשתלם, תפקיד מורה ותפקיד משתלם ועוד.


משאבים



ביקורות (0)


דירוג כולל למשחק

המשחק יצר דיון משמעותי

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד

המשאבים טובים ומותאמים

התלמידים נהנו


תמונות זכויות יוצרים