שמיכה קצרה




חלוקת משאבים לאומיים


(1 ביקורות)

תסריט המשחק | תצוגה מקדימה
נושא לימוד:
כיתות: ט' - יב'
יוצר/י המשחק : גיל חן עדני, רונית דולב

דרישות מוקדמות

קריאת חומרי הרקע הרלוונטיים על פי דרישת המורה


גיל חן עדני, רונית דולב

הכירו את המשתתפים


  • פרופ׳ חיה חיות

    חיה חיות הינה כלכלנית בכירה בעלת שם עולמי אשר שימשה בעבר בתפקיד בכיר בקרן המטבע הבינלאומי והייתה ממונה על הכנסות המדינה. היא מכירה את תקציב המדינה היטב וידועה כמי שמתנגדת מאד להגדלת הגרעון - כלומר דורשת מהמדינה להצמד למסגרת התקציב שלה ולא לחרוג ממנה. 

  • עו״ס נחי נכון

    נחי נכון הוא דמות ידועה, עובד סוציאלי אשר ניהל שנים רבות את שירותי הרווחה בירושלים. כמו כן הוא יזם והקים עמותות רבות לקידום זכויותיהם של נזקקים (בעיקר קשישים ונכים). הוא ידוע כמי שתפיסת עולמו היא סוציאל-דמוקרטית.

  • מר אודי טייקוני

    איש הייטק מוכר ומצליח העומד בראש אחת החברות המצליחות ביותר שקמו בישראל בעשור האחרון. שלא כמו חברות רבות אחרות בתחומו, בחר להשאיר את המפעל הייצור  בישראל ובכך לייצר  מקומות עבודה רבים גם לאנשי הייטק וגם לבעלי מקצוע נוספים. כאחד האנשים העשירים במשק הוא ידוע כנדבן מוכר העומד מאחרי מפעלי חינוך רבים מתוך מחשבה שהון אנושי הוא המשאב החשוב יותר שיש למדינת ישראל.

  • פרופ׳ לירון ליברון

    פרופ׳ ליברון ידוע כתומך נלהב בשוק חופשי. תפיסתו הכלכלית היא ליברלית. הוא מאמין בחירות הפרט ובזכותו לבעלות על הקניין הפרטי שלו, כמו כן הוא תומך נלהב בצמצום התערבותה של המדינה. לדעתו, אם כל האנשים יפעלו למען הטובה האישית שלהם - כל החברה תרוויח מכך - כך כל אזרחי המדינה יגיעו למינימום עוני ולמקסימום עושר ורווחה. 

  • ישראלה ציבורי

    פעילה ציבורית. נשואה ואם לשניים אחד מהם נכה המורתק לכסא גלגלים. מטפלת בהוריה הקשישים שהם יוצאי שואה. נשואה לאיש צבא קבע. עמדה בראש מחאה ציבורית רחבה אשר קראה לממשלה להעלות את קצבאות הנכים והקשישים לשכר מינמום על מנת להבטיח להם קיום מינמלי אפשרי. הפכה להיות דמות מוכרת המראוינת בכל ערוצי התקשורת. מפעילה בלוג פרטי  שיש לו עוקבים רבים. 


משאבים



ביקורות (1)


דירוג כולל למשחק

המשחק יצר דיון משמעותי

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד

המשאבים טובים ומותאמים

התלמידים נהנו


Ronit Dolev

04.09.2018

הדיון בכיתה היה עירני. המשחק סייע לכל התלמידים להשתתף בדיון ולהבין טוב יותר את מורכבות הנושא.